ثبت بیش از ۱۵ هزار مورد مزاحمت تلفنی با اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری

سرپرست اورژانس چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه مواردی از مزاحمت‌های تلفنی به پلیس ارجاع داده شده و پیگیری می‌شود، گفت: از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۱۵ هزار و ۲۴۱ مورد مزاحمت برای اورژانس ۱۱۵ ثبت و در حدود ۲۵ هزار و ۳۰۰ ماموریت توسط اورژانس انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، نرگس عسگری امروز _شنبه بیست‌ونهم شهریور_ در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: سیستم اورژانس ۱۱۵ با حجم قابل توجهی از تماس‌های مزاحم روبه‌رو است که وقت و منابع را تلف می‌کند، برخی تماس‌ها درخواست کمک واقعی نیستند و موجب اعزام آمبولانس به آدرس‌های اشتباه یا غیرضروری می‌شوند.

وی افزود: میانگین زمان رسیدن آمبولانس به بیمار در داخل شهرها ۱۰ دقیقه و در جاده‌ها ۱۵ دقیقه در سطح کشور است، اما در چهارمحال‌وبختیاری میانگین زمان رسیدن به بیمار در داخل شهرها ۸.۵ دقیقه و در جاده‌ها ۱۳.۵ دقیقه است.

سرپرست اورژانس چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه مواردی از مزاحمت‌های تلفنی به پلیس ارجاع داده شده و پیگیری می‌شود، گفت: از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۱۵ هزار و ۲۴۱ مورد تماس مزاحم با اورژانس ۱۱۵ ثبت و ۲۵ هزار و ۳۰۰ مأموریت توسط اورژانس انجام شده است.

عسگری ادامه داد: در چهارمحال‌وبختیاری، ۲۰ پایگاه شهری و ۳۹ پایگاه جاده‌ای اورژانس فعال هستند که تعداد پایگاه‌های جاده‌ای به دلیل وقوع بیشتر حوادث در جاده‌ها، دو برابر پایگاه‌های شهری است.

وی تصریح کرد: فرسودگی آمبولانس‌ها به دلیل تردد مداوم و شرایط سخت مأموریت‌ها یک چالش است، در یک سال اخیر پنج دستگاه آمبولانس جدید به مرکز اورژانس استان اضافه شده و حدود پنج دستگاه دیگر نیاز به تعمیرات اساسی دارند.

سرپرست اورژانس چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد: در دولت چهاردهم، ۵۸۰ نیروی جدید به کادر اورژانس اضافه شده و پیگیری‌هایی برای افزایش حقوق، اضافه کار و مزایای کارکنان در حال انجام است.

عسگری عنوان کرد: اورژانس دانشگاه علوم پزشکی ملزم به رسیدگی به بیمارانی است که به درمانگاه‌های تأمین اجتماعی مراجعه می‌کنند، حتی اگر این مراکز مجهز به آمبولانس نباشند.

وی تاکید کرد: کمبود آمبولانس و تجهیزات لازم در برخی مراکز درمانی تامین اجتماعی استان پیگیری شده و پرونده آن به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

سرپرست اورژانس چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: طرح آمایش سرزمینی اورژانس کشور که هر دو سال یکبار برگزار می‌شود، برای به‌روزرسانی لیست آمبولانس‌ها و ارائه درخواست‌ها استفاده می‌شود، تأمین آمبولانس تنها از طریق اورژانس کشور و وزارتخانه انجام می‌شود و دریافت آمبولانس از سایر سازمان‌ها یا به صورت اهدایی انجام می‌شود.

عسگری اضافه کرد: مرکز مدیریت اورژانس، تماس‌ها را به صورت هوشمند مدیریت کرده و نزدیک‌ترین آمبولانس را به محل اعزام می‌کند، تمام فرایند از لحظه تماس تا رسیدن آمبولانس، اقدامات درمانی، انتقال بیمار و تحویل به بیمارستان به صورت تصویری و صوتی در مرکز مدیریت تحت نظارت قرار دارد.

وی افزود: بالا بودن میانگین زمان رسیدن آمبولانس در کل استان، ناشی از طولانی بودن زمان رسیدن در مناطق محروم و صعب‌العبور است، در حالی که در شهرهای اصلی این میانگین پایین‌تر است.

سرپرست اورژانس چهارمحال‌وبختیاری گفت: روند تحویل بیمار به بیمارستان و وضعیت بیمار در زمان تحویل نیز به صورت دقیق ثبت و نظارت می‌شود، تمام فرایندها از مبدا تماس تا رسیدن به مقصد از طریق دوربین‌های مرکز مدیریت به صورت تصویری قابل مشاهده و نظارت است.

کد خبر 907220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.