اورژانس مازندران در مسیر توسعه پایدار خدمات پیش‌بیمارستانی گام برمی‌دارد

رئیس اورژانس مازندران با اشاره به چشم‌انداز آینده اورژانس استان گفت: این مرکز با نگاه به آینده در مسیر توسعه پایدار خدمات پیش‌بیمارستانی همچون راه‌اندازی پایگاه‌های جدید در مناطق کم‌برخوردار، ارتقای سامانه‌های ارتباطی و پایش هوشمند مأموریت‌ها گام برمی‌دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یحیی صالح طبری عصر امروز _چهارشنبه بیست‌وششم شهریور_ در گفت‌وگو با خبرنگاران به مناسبت سالروز تأسیس اورژانس پیش‌بیمارستانی با اشاره به نحوه تشکیل و آغاز به کار اورژانس استان اظهار کرد: در نیمه دوم سال ۱۳۵۵ گروهی از پرسنل مرکز اورژانس کشور به‌صورت تیم‌های سیار و در غالب مأموریت شش ماهه در استان مستقر شدند که این گروه دارای یک خط تلفن ۱۱۵ در مرکز مازندران و چند گروه سیار در جاده‌ها و مراکز توریستی بودند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۵۶، اورژانس ۱۱۵ استان مازندران با احداث پایگاه‌های خود در شهرهای ساری، بهشهر، گرگان، گنبد، قائم‌شهر، آمل، چالوس وتنکابن و با استفاده از ۷۰ نفر نیرو و ۱۶ دستگاه آمبولانس رسماً شروع به‌کار کرد، افزود: درحال‌حاضر مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث مازندران با دارا بودن ۳۹ پایگاه شهری و ۶۵ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس هوایی مجموعاً ۱۰۵ پایگاه، سه مرکز پیام ویک مرکز ارتباطات و واحد پایش مراقبت‌های درمانی (نقل وانتقال بیماران بین مراکز درمانی_ mcmc)و بیش از ۹۷۰ نیروی ستادی و عملیاتی در سطح استان مشغول خدمت‌رسانی به مردم این استان است.

رئیس اورژانس مازندران گفت: همچنین ۱۸۳ دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر و تویوتا، سه دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۵ دستگاه موتور آمبولانس و راه اندازی امدادهوایی درسال ۸۹ باپوشش امدادی مناسب در مبادی ورودی وخروجی استان در حال خدمت‌رسانی به شهروندان و مسافرین استان است.

صالحی طبری با بیان اینکه در سال ۱۳۹۷ پایگاه‌ها و مراکز پیام و ارتباطات، مجهز به سیستم اتوماسیون و سامانه mcmc راه‌اندازی شد، بیان کرد: با استفاده از این سامانه تمام بخش‌های اورژانس و سایر بخش‌های بیمارستان‌ها پایش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال ۱۴۰۳ در حدود ۱۵۶ هزار مأموریت انجام داد که ۱۲۸ هزار مأموریت غیر تصادفی و ۲۸ هزار مأموریت تصادفی بود، افزود: از این تعداد ۱۱۴ هزار مأموریت توسط پایگاه‌های شهری و ۴۲ هزار مأموریت توسط پایگاه‌های جاده‌ای انجام شد.

این مسئول ادامه داد: همچنین در سال گذشته ۸۰۳ هزار تماس تلفنی با اورژانس داشتیم که ۱۳۲ هزار مورد مزاحمت‌های تلفنی بود که با هدف حفظ کارایی و سرعت پاسخگویی توسط پرستاران واحد ارتباطات مدیریت شد و ۱۳۰ هزار دستگاه آمبولانس به محل حادثه در پاسخ به تماس‌های بیماران اعزام شد.

صالحی طبری با بیان اینکه هماهنگی و مدیریت بیش از ۹ هزار مورد بیماران جهت ارائه خدمات درمانی فوق تخصصی و اخذ پذیرش و اعزام بین مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی از طریق سامانه MCMC انجام شد، مطرح کرد: در راستای تعهد به آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتقای خدمات، اورژانس مازندران اجرای برنامه‌های آموزشی عمومی در زمینه کمک‌های اولیه، احیای قلبی ریوی و تماس صحیح با اورژانس را در برنامه خود دارد.

وی با اشاره به چشم‌انداز آینده اورژانس استان گفت: این مرکز با نگاه به آینده، در مسیر توسعه پایدار خدمات پیش‌بیمارستانی چون راه‌اندازی پایگاه‌های جدید در مناطق کم‌برخوردار، ارتقای سامانه‌های ارتباطی و پایش هوشمند مأموریت‌ها، جذب و آموزش نیروی انسانی متخصص و توسعه همکاری‌های بین‌بخشی با نهادهای امدادی، درمانی و فرهنگی گام برمی‌دارد.

رئیس اورژانس مازندران خاطرنشان کرد: اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مازندران، نماد تعهد، تخصص و انسان‌دوستی است و در روز ملی اورژانس، با افتخار از تلاش‌های بی‌وقفه همکارانمان یاد می‌کنیم و با امید به آینده‌ای روشن‌تر، مسیر خدمت را ادامه می‌دهیم.

کد خبر 906434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.