مدیریت شهر تأمین زیرساخت‌های گردشگری اصفهان را در دستور کار قرار دهد

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:مدیریت شهر باید نسبت به تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز گردشگری همچون تعریف کیوسک‌های جامع اطلاع‌رسانی در شهر، هماهنگی و ارتباط با بخش‌های راهنمای گردشگری هتل‌ها، پارکینگ مناسب، توسعه رینگ دوچرخه و حمل‌ونقل پاک اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد امروز _دوشنبه بیست‌وچهارم شهریور_ در سیزدهمین نشست مشورتی باشگاه شهراندیشان با موضوع «نقشه راه حکمرانی مشارکتی در گردشگری شهر اصفهان» اظهار کرد: در راستای این موضوع فراخوانی به‌صورت عام ارائه شده و پیشنهادها و داده‌هایی نیز از سوی شهراندیشان به مجموعه ارسال شده است که ضرورت دارد نشستی با حضور آن‌ها برگزار و بیشتر درباره پیشنهادشان صحبت شود.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های این نشست‌ها این است که بی‌واسطه بتوانیم نظرات را بشنویم، بنابراین بهتر است همه ذی‌نفعان در آن حضور داشته باشد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه هر فردی باید نسبت خود را با سند گردشگری مشخص کند و کار را پیش ببرد، گفت: اکنون زمانی است که باید جایابی نسبت به سند گردشگری برای هر فرد و نهادی مشخص شود و نیاز به هم‌فاز شدن با نویسندگان آن را نیز داریم، البته به‌روزرسانی این سند با نظراتی که ارسال می‌شود، امکان‌پذیر است.

نباتی‌نژاد با تاکید بر اینکه مدل مبتنی بر ذی‌نفعان را در جایگاه گردشگری و چراغ راه قرار دهیم، ادامه داد: در ۵ محور موضوع تبیین و انجام اقدامات بر اساس آن متمرکز شده است.

وی با تشریح اجزا و بخش‌های نسبت مدیریت شهری با حوزه گردشگری ادامه داد: هر کدام از ما در هر نقطه‌ای که ایستاده است، باید نسبتش را با گردشگری مشخص کند، حتی اگر نسبت مستقیم هم نداشته باشد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: بلاگری که سیاه‌نمایی می‌کند و نیت او فقط گرفتن فالور است و اصلاً کسب و کارش توسعه سیاه‌نمایی است، نیز باید متوجه اثرگذاری محتواهای خود بر شهر و این حوزه باشد.

نباتی‌نژاد ادامه داد: فعالان گردشگری نیز باید برای موضوع و آنچه در فضای مجازی توسط این افراد منتشر می‌شود، مدعی باشند، البته مسائل از طریق رسانه‌ها باید حساس‌سازی شود، اما نه غلیظ کردن و سیاه‌نمایی‌های مداوم و سوار بر موج‌های کوتاه مدت رسانه‌ای که این روند اشتباه است.

وی با اشاره به برگزاری جشن در حاشیه پل خواجو گفت: دغدغه فعالان محیط زیست توسط مدیریت شهر اصفهان که منطقی هم بود، هوشمندانه شنیده شد و شهرداری محل برگزاری را با ابتکار تغییر داد؛ بااینکه موضوع تمام شده است، اما هنوز عده‌ای دنبال سیاه‌نمایی هستند که باید گفت این اتفاق خوبی بوده، علاوه بر جشن و سرور مطالبه‌گری زاینده‌رود هم انجام شده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:

مدیریت شهر در نسبت خود با گردشگری باید تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز همچون تعریف کیوسک‌های جامع اطلاع‌رسانی در شهر، هماهنگی و ارتباط با بخش‌های راهنمای گردشگری هتل‌ها، پارکینگ مناسب، توسعه رینگ دوچرخه و حمل‌ونقل پاک در محورهای گردشگری و بهره‌مندی از اسکوتر که اکنون فرصت آن فراهم شده است، را در دستور کار خود قرار دهد.

نباتی‌نژاد ادامه داد: ارائه محصولات گردشگری، برگزاری رویدادها و توسعه آن در روستاها و شهرستان‌ها که در میز گردشگری به آن توجه و اجرایی شده است، بخش دیگری از وظایف مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه کمیته رسانه میز گردشگری به‌زودی شکل می‌گیرد و به اقدامات از این دست در برگزاری رویدادها به اطلاع مردم اصفهان می‌رسد، گفت: در روزهای اخیر در برخی روستاها رویدادهای گردشگری برگزار شده است که بسیاری از مردم از آن مطلع نبودند.‌

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان ارتقای فرهنگ مهمان‌پذیری و آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری را در بخش شهروندان به عنوان مهم‌ترین اقدامات برشمرد و ادامه داد: نوع تاکسی‌ها که در شهر تغییر می‌کند، کیفیت مهمان‌پذیر ی را ارتقا می‌دهد، با توجه به اینکه صنوف با گردشگران مرتبط هستند باید به آن‌ها آموزش‌هایی ارائه دهیم.

نباتی‌نژاد با اشاره به اینکه یکی از اقداماتی که در این دوره اجرایی شد، اما به بلوغ نرسید، تأسیس فرهنگسرای بازار بود که داشته‌ها و هویت فرهنگی به‌نحو احسن به بازاریان معرفی شود افزود: به‌دلیل اینکه بازار با میدان نقش جهان درهم‌تنیدگی دارد به این موضوع توجه ویژه شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه ظرفیت نهادی به ۴ محور توجه شده است، گفت: یکی از آن‌ها توسعه روابط خواهر خواندگی است، در راستای هفته‌های فرهنگی که انجام می‌شود و با توجه به اینکه هزینه سفرها بالا رفته است، برای برآورده‌شدن توقع فعالان فرهنگی، ابتکار شهروند دیپلمات را در دستور کار قرار دادیم تا اصفهانی‌های خارج از کشور که تعلق به شهر خود دارند، علاوه بر جذب توریست، معرفی و فروش صنایع دستی را امکان‌پذیر کنند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به توفیق شهر اصفهان برای مشارکت در سازمان‌های ملی و بین‌المللی و دو ظرفیت و رویدادی که بالفعل شد گفت: در موضوع جاذبه‌های گردشگری حفظ، احیا و توسعه مهم‌ترین مأموریت محسوب می‌شود.

نباتی‌نژاد درباره برند سازی تصریح کرد: با تشکیل هیئت امنا در بازار و رسانه اجتماعی و با اجرای بعضی از اقدامات همچون تور گردشگری. اتفاقات خوبی رقم می‌خورد.

وی افزود: نمادسازی در محور صنعتی امیرکبیر انجام شده است و با انتخاب هیئت امنا برای این مجموعه، گردشگری صنعتی را تعریف کردیم تا رسمی‌تر پیش برویم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: مجمع شهرهای تاریخی ایران در این دوره شکل گرفت که برای اصفهان قله و ماندگار شد، زیرا دبیرخانه دائمی مجمع شهرهای تاریخی ایران در اصفهان فعالیت خود را آغاز کرد؛ مهمترین کار در این حوزه این است که فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بافت‌های تاریخی مشخص شود و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده شود.

کد خبر 905630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.