به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی نباتینژاد امروز _یکشنبه بیستوسوم شهریور_ در نطق میان دستور صدوهشتادونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بسته رویدادهای فرهنگی، هنری و گردشگری پایان شهریور اصفهان از جمله پویش اصفهان برای ایران، تقویم رویدادهای گردشگری شهری و روستایی، اختتامیه کنگره ملی جناب سلمان محمدی، جشن «امت ماه» و جشن میدان امام علی (ع) که بهمناسبت ولادت با سعادت پیامبر رحمت و رئیس مذهب جعفری و همزمان با هفته وحدت برگزار شد، بهواسطه سیاستگذاری عالمانه و فراگیر و همچنین مدیریت اقتضایی، هوشمند و در لحظهی خود توانست مورد استقبال کمنظیر مردم و نخبگان اصفهان و ایران قرار گیرد.
وی افزود: این اتفاق مهم در حالی بود که گام به گام مسیر تحت التهابات ناشی از شرایط «نه جنگ و نه صلح کشور» و نیز مشکلات رسوب شده از قبل که این روزها خود را در ناترازیهای مختلف نشان میدهد، مجال فرصت طلبی و موجسواری را برای گسستآفرینان در برداشت که نمونههایی از آن را در حین و پس از برگزاری جشنها از طریق «کوچک نمایی اتفاقات بزرگ پیش آمده در این مانورهای کم نظیر مردمی»، همچنین «بزرگنمایی موضوعات کوچک پیش آمده در حاشیههایی که برای هر برنامه ریز و درشتی پیش میآید» میتوان نظاره کرد.
رئیس مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: حجم پیامها و محتواهای تولید شده تخریبی که در پس آن روی جدالهای ذهنساخته در دوگانههای ایدئولوژیک، میراثی و محیط زیستی متمرکز بود و هوشمند بازنشر آنها برنامهریزی شده بود، مشخص و قابل تبیین است.
نباتینژاد گفت: تمام این تلاشها خواسته یا ناخواسته یک هدف را دنبال میکرد و آن چیزی جز ایجاد اغتشاش در انعکاس روایت غالب نبود، اما به لطف خدا تمام تیرها به سنگ خورد و کارنامه این مجموعه رویدادها چند روایت غالب داشت که در ادامه بیان میکنم.
وی تصریح کرد: نخست اینکه اصفهانیها با وزنهای متفاوت و متنوع مذهبی علاقهمند به هویت دینی و مذهبی خود هستند و میعادگاه جشن و سرور خود را در زمانهایی میگذارند که ستارههای آسمانی، زمین را مزیّن به ولادت خود کردهاند؛ دوم اینکه اصفهانیها به مفاخر خود [که جناب سلمان محمدی گل سرسبد آنهاست] میبالند و در تلاشند تا الگوهای خود را به صورت بین نسلی بازخوانی و ترویج کنند.
رئیس مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: روایت سوم اینکه اصفهانیها روی هویت محیط زیستی خود غیرت خاصی دارند و دغدغه احیای دائمی زایندهرود هر لحظه در ذهن آنها میگذرد، بنابراین در هر رویدادی که احساس کنند میتواند برای حل مسئله زایندهرود مؤثر باشد، پرشور شرکت میکنند و یکصدا «زنده با زنده رود ایران» سر میدهند.
نباتینژاد اظهار داشت: روایت چهارم این است که اصفهانیها با مطالبهگری نجیبانه، انتقادات خود را به گوش مسئولان میرسانند و آنجایی که مسئولان میشنوند، با انتشار بیانیههای حمایتی پشتیبانی خود را از یک حکمرانی مردمپایه نشان میدهند، چرا که باور دارند مردانی از جنس خودشان در کسوت استاندار، فرماندار و شهردار زمام امور را بر عهده دارند و نمایندگان آنها در مجلس و شورای شهر بر کیفیت این حکمرانی نظارت دارند.
وی افزود: روایت پنجم اینکه اصفهانیها بر این باورند قاطبه مشکلات امروزشان ریشههای چندین ساله دارد و خاستگاه بیشتر ناترازیهای استان در خارج از استان قابل ردیابی است، بنابراین با اعتماد نسبی به زمامداران امروز [و نه به صورت چک سفید امضا] ضمن حضور و حمایت از رویدادهای شهری طراحی شده برای انعکاس مطالباتشان، امیدوارانه نظارهگر اصلاحات تدریجی ریل حکمرانی هستند، اما پس از گذشت پرشکوه، نشاط آفرین و خاطره ساز بسته رویدادی شهریور، وقتی فرصتطلبان نتوانستند گسستآفرینی کنند اکنون با اعتراف به موفقیت مجموعه جشنها در آزادشدن انرژی و خوشحالی عمومی همراه با انعکاس ملی مطالبات محیط زیستی، مشغول روایتسازیهای جعلی و القایی هستند.
رئیس مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در آخرین روایتی که در یک جایی از دنیای بی پایان فضای مجازی ساخته شده بود، تلاش داشت با انتشار یافتههای حاصل از یک نظرسنجی غیر عالمانه به دوگانه شهرداری و مردم دامن بزند؛ که این فتح ماندگار بهعنوان مثال بیش از آنکه به سیاستهای برنامهریزان برگردد به کنشهای مردمی بر میگردد. غافل از اینکه مردم امروز ایران و اصفهان بهویژه پس از جنگ تحمیلی دوازدهروزه بین خود و حاکمیت در بخشهای مختلف جدایی نمیبینند و در تلاش برای حفظ این اتحاد مقدس، میدان را خالی نمیکنند.
نباتینژاد یادآور شد: و یا در جایی دیگر با آدرس غلط دادن به دنبال کنندگان رسانهها، شبهه انتخاباتی بودن اقدامات را مطرح میکنند. شبههای که این روزها عمیقاً بازار ندارد! و البته در طرف دیگر ماجرا هم نان به نرخ روز خورها فرصت را برای از آب گلآلود ماهی گرفتن، طلایی میدانند و به دنبال بازاریابی متوهمانه برای خود و اذنابشان سوار بر موجهای بسیار کوتاه رسانهای هستند.
وی ادامه داد: این عدههای قلیل و معدود بهواسطه داشتن تعدادی معدود دنبال کننده در تصور و توهم خود احساس میکنند سلطان مطلق مؤثر بر فضای مجازی و حقیقی هستند.
رئیس مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نگارنده، نگاه خوشبینانه دارد و نمیخواهد قضاوتی از جنس نفوذی بودن، بیگانه بودن، خائن بودن و … به این افراد داشتهباشد، اما میدان را که نگاه میکند بر خود وظیفه میداند که هم در جهت تبیین افکار عمومی در این فضا قلم و قدم بردارد و هم به این دست از افراد بگوید: مراقب باشید که «در کدام طرف میدان بازی میکنید!!» این کارزار تمام ناشدنی است....


نظر شما