حسین رستگاری، در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، با معرفی محصولات تازه و فضاسازی غرفه «بهشت» در یازدهمین دوره نمایشگاه ایران نوشت، اظهار کرد: این نمایشگاه که از هجدهم تا بیست و هشتم شهریورماه در شبستان اصلی مصلی امام خمینی (ره) برپا میشود، فرصتی برای ارائه تازهترین محصولات تولیدکنندگان داخلی و ایجاد ارتباط مستقیم میان فعالان این صنعت و خانوادهها فراهم میکند. در این دوره علاوه بر بخش حضوری در تهران، چند شهر دیگر نیز میزبان برنامههای جانبی خواهند بود و امکان خرید از طریق سامانه مجازی نمایشگاه نیز برای خانوادهها در سراسر کشور پیشبینی شده است.
وی درباره فعالیتهای این مجموعه افزود: رویکرد اصلی ما در طراحی محصولات، استفاده از نمادهای هویت ایرانی است. سال گذشته مجموعهای با الهام از کاشیکاریهای سنتی ایرانی تحت عنوان هشت بهشت طراحی کردیم که شامل ۹ طرح مختلف بود. این طرحها بر روی دفتر، کلاسور، یادداشت و حتی چکلیست عرضه شدند. امسال نیز با محوریت فرش ایرانی و تلفیق آن با اشعار فارسی، مجموعهای تازه تولید کردهایم که تلاش شده فضای گرافیکی آن همخوان با اصالت فرهنگی باشد.

نماینده مجموعه نوشت افزار بهشت با اشاره به دیگر محصولات افزود: در سالهای گذشته مجموعهای با عنوان رضوان داشتیم که شامل طراحی گرافیکی ۱۵ شهید بود و بر روی دفتر، یادداشت و کلاسور تولید شد. امسال نیز ۱۲ شهید با طراحی کارتونی و کودکانه معرفی شدهاند که برخی از شهدای جنگ ۱۲ روزه نیز در میان آنها قرار دارند. این محصولات در قالب دفتر و یادداشت به بازار آمده و مورد استقبال قرار گرفتهاند.
رستگاری در ارزیابی بازخوردها گفت: در بخش فروش مجازی هنوز آنطور که انتظار میرفت، نتیجه مطلوب حاصل نشده است. طبیعتاً چون اولین سال اجرای این بخش است، ضعفهایی وجود دارد اما امیدواریم در دورههای آینده تقویت شود.
وی در ادامه به چالشهای تولید اشاره کرد: مسائل مربوط به نقدینگی و هزینههای مالی، بهویژه قطعیهای مکرر برق، روند کار را مختل کرده و تولید را با مشکل روبهرو میکند. با این حال، تلاش کردهایم محصولات جدید را بهموقع آماده کنیم.

نماینده مجموعه نوشتافزار «بهشت» درباره حضور در نمایشگاه توضیح داد: فروش عمده از نظر ما سادهتر و کمهزینهتر است، اما حضور در نمایشگاه دو هدف مهم دارد؛ نخست برندسازی و معرفی هویت محصولات و دوم دریافت بازخورد مستقیم از مخاطبان. این بازخوردها به ما کمک میکند نقاط ضعف و قوت را بشناسیم و متناسب با نیاز مصرفکنندگان حرکت کنیم.
رستگاری همچنین به برخی مشکلات اجرایی اشاره کرد و گفت: در حوزه تبلیغات، احساس میکنم امسال نسبت به سال گذشته ضعیفتر عمل شده است. سالهای قبل پوشش رسانهای و تبلیغات شهری و صداوسیما بیشتر بود و همین امر موجب جذب جمعیت بیشتری میشد. امیدواریم در روزهای آینده این بخش تقویت شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با وجود تمام مشکلات، امیدواریم در روزهای آینده استقبال بیشتری از نمایشگاه صورت بگیرد و محصولات ایرانی اسلامی بیش از پیش مورد توجه خانوادهها قرار گیرد.
یازدهمین دوره نمایشگاه ایران نوشت از ۱۸ تا ۲۸ شهریور در مصلی امام خمینی) درحال برگزاری است.


نظر شما