به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز مجتبی عبداللهی عصر امروز _سه شنبه هجدهم شهریور_ در نشست بررسی ساختار سازمان قطار شهری کرج اظهار کرد: سازمان قطار شهری دارای دو بخش اصلی توسعه و بهرهبرداری است و بدیهی است که مدیریت توسعه و بهرهبرداری چه از نظر تخصص و چه در حوزه اجرایی تفاوتهای قابل توجهی دارند، بنابراین ضروری است حوزه بهرهبرداری بهصورت مستقل و در قالب معاونت یا شرکت مجزا سازماندهی شود.
وی افزود: بر اساس آئیننامههای مالی شهرداری، امکان واگذاری مسئولیت بهرهبرداری از طریق کارگزار وجود دارد و حتی میتوان از ظرفیت شرکت بهرهبرداری مترو تهران استفاده کرد تا ضمن پذیرش مسئولیت، حوزههای راهبری، نگهداری، تعمیرات اساسی، خدمات مسافری و بلیترسانی را مدیریت کند.
استاندار البرز خاطرنشان کرد: در کنار بهرهبرداری، موضوع مجتمعهای ایستگاهی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و در آینده میتواند با ایجاد شرکت یا مجموعهای مستقل برای فعالیتهای تجاری، رفاهی و خدماتی ایستگاهها دنبال شود.
عبداللهی تأکید کرد: هدف اصلی این است که بخش توسعه، مسیر خود را بدون تداخل با حوزه بهرهبرداری طی کند و در عین حال بهرهبرداری نیز در چارچوب قانونی و توسط هیئتمدیره سازمان قطار شهری مدیریت شود.
وی با اشاره به نقش مهم شهروندان در پیشبرد طرحهای بزرگ شهری، خواستار همراهی و صبوری مردم در اجرای پروژههای مترو شد و تأکید کرد که با تکمیل خطوط و ایستگاهها، گام بزرگی در کاهش ترافیک، صرفهجویی در وقت و انرژی و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان برداشته خواهد شد.


نظر شما