عملیات بهسازی بخشی از محور باغملک به دیشموک با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی

عملیات اجرایی بهسازی محور باغملک _صیدون _ دیشموک با اعتبار ۱۱۳۰۰ میلیارد ریال با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، عملیات اجرایی بهسازی بخشی از محور باغملک_ صیدون به دیشموک امروز _جمعه چهاردهم شهریور_ با حضور هوشنگ بازوند معاون وزیر راه و شهرسازی با اعتباری به ارزش ۱۱,۳۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

عملیات بهسازی بخشی از محور باغملک به دیشموک با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی

جاده باغملک به صیدون؛ گام بلند برای توسعه گردشگری و رفع محرومیت

فرشاد ابراهیم‌پور نورآبادی، نماینده مردم ایذه، باغملک، صیدون و دزپارت در مجلس شورای اسلامی در این آئین اظهار کرد: خداوند را شاکریم که امروز شاهد آغاز یکی از حیاتی‌ترین پروژه‌های راه‌سازی منطقه هستیم؛ پروژه‌ای که می‌تواند بن‌بست صیدون را برطرف کند و مسیر توسعه را هموار سازد.

وی با اشاره به پروژه‌های حوزه راه افزود: مسیر اهواز باغملک در قالب چهار پروژه زیرگذر و روگذر تعریف و پیمانکاران آن مشخص شده است و تنها پل ورودی باغملک باقی مانده که نیازمند تأمین اعتبار است. همچنین مسیر رامهرمز به باغملک با حضور چند پیمانکار در حال اجراست که جلسات پیگیری آن توسط اداره کل راه و شهرسازی و فرمانداری باغملک ادامه دارد.

نماینده مردم ایذه، باغملک، صیدون و دزپارت در مجلس ادامه داد: دلیل اصلی توسعه‌نیافتگی صیدون، نبود راه دسترسی بود که پس از پیگیری‌های مداوم، امروز کلنگ این پروژه به زمین زده شد، این طرح با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان و مدت زمان اجرای ۳۶ ماه، مسیر دوراهی اسلام‌آباد تا صیدون را به راه اصلی تبدیل می‌کند و در فاز بعدی به کهگیلویه متصل خواهد شد.

ابراهیم‌پور با بیان اینکه مزیت اساسی منطقه، گردشگری و اکوتوریسم است، تصریح کرد: گر راه‌های دسترسی تأمین نشود، نمی‌توانیم از این ظرفیت خدادادی استفاده کنیم و ناچار خواهیم شد به فعالیت‌های دست دوم روی آوریم که به محیط‌زیست آسیب می‌زند و مشکل اشتغال را نیز برطرف نمی‌کند، بنابراین این پروژه حیاتی‌ترین اقدام برای بالفعل‌سازی مزیت‌های منطقه است.

وی با تجلیل از ایلات و طوایف مختلف منطقه از جمله بختیاری‌ها، ایل بزرگ ممبینی، ایل شیخ، سادات، ترک، کرد و عرب گفت: این اقوام همچون تار و پود یک قالی در کنار هم زندگی می‌کنند و رفع مشکلات اشتغال، بهداشت و آموزش آن‌ها سبب درخشش بیشتر منطقه مانگشت خواهد شد.

نماینده مردم ایذه، باغملک، صیدون و دزپارت در پایان تأکید کرد: با همکاری مردم و مدیران شهرستان‌های صیدون و باغملک، توسعه مسیر شاه‌منگشت امامزاده عبدالله و سایر پروژه‌های راه‌سازی همچون مسیر صیدون به میداوود از سرحانی نیز پیگیری خواهد شد.

کریدورهای حمل‌ونقلی قدرت و سیاست کشورها را جابجا می‌کنند

هوشنگ بازوند، معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در این آئین اظهار کرد: حضور پرشور مردم در این مراسم نشان می‌دهد که زیرساخت‌های حمل‌ونقل از مطالبات جدی آنهاست و می‌تواند تأثیر مستقیمی بر زندگی روزمره مردم بگذارد.

وی ضمن قدردانی از پیگیری‌های فرشاد ابراهیم‌پور، نماینده مردم ایذه، باغملک، صیدون و دزپارت و همچنین فرمانداران و مدیران استانی افزود: رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی بارها تأکید کرده‌اند که تکلیف کریدورهای حمل‌ونقلی کشور در دولت چهاردهم باید مشخص شود؛ زیرا این کریدورها تنها مسیر جابه‌جایی بار و مسافر نیستند، بلکه امروز ابزار جابه‌جایی سیاست و قدرت در جهان به شمار می‌روند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: پروژه راه باغملک صیدون دیشموک با اعتباری بالغ بر ۱,۳۳۰ میلیارد تومان و مدت زمان اجرای ۳۶ ماه آغاز شده است و این مسیر استان خوزستان را به چهارمحال و بختیاری متصل خواهد کرد.

بازوند تصریح کرد: از پیمانکار و مشاور پروژه انتظار داریم که طبق برنامه زمان‌بندی، پروژه را به سرانجام برسانند و به گونه‌ای عمل کنند که اعتماد مردم به وعده‌های دولت تقویت شود، نه تضعیف، اطمینان داریم که تکمیل این محور، زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه و رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.

کد خبر 902099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.