مصطفی مرادیاننژاد در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وظایف اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان اظهار کرد: مجموعه ما بهطور مداوم در سطح شهر با مسائل مختلفی روبهرو است و اگرچه تخلفات شهری بخش مهمی از این مسائل را تشکیل میدهد، اما تمرکز اصلی ما بر پیشگیری از وقوع تخلفات است.
وی افزود: اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری به عنوان بازوی اجرایی اصلی شهرداری، وظایف گستردهای دارد که در چارچوب بند ۵۵ قانون شهرداریها تعریف شده است.
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: از جمله این وظایف میتوان به پیشگیری از تخلفات ساختمانی، جلوگیری از سد معبر در شوارع و معابر عمومی و اجرای ماده ۱۱۰ قانون در ارتباط با ساختمانهای ناایمن اشاره کرد، همچنین برخورد با مشاغل مزاحم نیز از وظایف مهم ما محسوب میشود.
مرادیاننژاد ادامه داد: مأموریتهایی همچون جمعآوری و ساماندهی کودکان کار و جلوگیری از تکدیگری نیز بر عهده ما قرار دارد و این وظایف علاوه بر جنبههای قانونی، ابعاد اجتماعی و فرهنگی مهمی نیز دارند و تلاش میکنیم با نگاهی انسانی و همراه با رعایت موازین شرعی به این موضوعات ورود کنیم.
وی با اشاره به ارتباط مستقیم این اداره کل با شهروندان خاطرنشان کرد: بخش زیادی از تعاملات ما از طریق گزارشها و اطلاعرسانیهای شهروندان صورت میگیرد که رسانهها نیز در انتقال آن نقش مؤثری دارند و ما معتقدیم رسانهها بازوی توانمند در پیشگیری از تخلفات شهری هستند
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: سامانه ۱۳۷ شهرداری یکی از مسیرهای اصلی دریافت درخواستها و گزارشهای مردمی است که موارد مختلف از این طریق به ما ارجاع داده میشود و در اسرع وقت پیگیری خواهد شد.
مرادیاننژاد تصریح کرد: نیروهای ما به صورت سهشیفته در سطح شهر حضور دارند و آماده خدمترسانی به شهروندان هستند و این نیروها علاوه بر پیشگیری از تخلفات، وظیفه رفع تخلفات شهری را نیز بر عهده دارند که شامل حوزههایی همچون تخلفات ساختمانی، سد معبر و دیگر مزاحمتهای شهری میشود.
وی افزود: با وجود گستردگی شهر اصفهان و محدودیتهای موجود، تلاش ما این است که با اتکا به توان اجرایی و حمایتهای رسانهای، پاسخگوی نیازهای مردم و خواستههای آنها باشیم.


نظر شما