علی ندافپور در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در فاز بعدی خدمات الکترونیکی شهرداری و پروژه منطقه غیرحضوری که به موازات در حال انجام است، با هدف ارائه زنجیره واحد و یکپارچه خدمات مشترک مناطق با سایر حوزهها از جمله سازمانها و دستگاههای بیرونی در سطح استان، قسمتهای مربوط به سازمانهای شهرداری از جمله سازمانهای آتش نشانی، پارکها و فضای سبز، مدیریت پسماند، حمل و نقل و بار، اتوبوسرانی، مترو و سایر حوزهها پس از تکمیل طراحی، در مرحله عملیاتی سازی قرار گرفته تا باتوجه به اهداف درنظر گرفته شده، متقاضی بی نیاز از مراجعه حضوری به سازمانهای مربوطه نیز شده و تمام مراحل از ثبت درخواست تا دریافت پاسخ بهصورت الکترونیکی و یکپارچه انجام شود.
وی افزود: در این مرحله با هدف تسهیل روند ارائه خدمات فراسازمانی به متقاضیان، طی تعامل و همکاری انجام شده با دستگاههای سطح استان همچون اداره کل تبلیغات، آموزش و پرورش، اداره کل ثبت اسناد، بنیاد شهید، شرکتهای خدمات رسان که با محوریت مدیریت هماهنگی و امور مناطق و سازمانها در حال انجام است، خدمات مشترک با دستگاههای مذکور طی جلسات مشترک، شناسایی و طراحی شده و پس از جمع بندی نهایی در دستور کار عملیاتی سازی قرار خواهد گرفت.
مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان گفت: یکی از نکات کلیدی و نقاط عطف این پروژه، تعیین ناظر ویژه ستادی اجرای خدمات الکترونیکی به ازای هر کدام از مناطق شهرداری است و این ناظرین موظف هستند بر اساس شرح وظیفه ابلاغ شده، در کنار نظارت بر حسن اجرای خدمات در مناطق از طریق پایش میدانی و سیستمی، در تحقق اهداف این پروژه با کاربران خدمات در مناطق و سایر حوزهها، همکاری کرده و آموزشها و راهنماییهای لازم را ارائه کنند.
وی ادامه داد: کلیه مراحل این پروژه از فاز شناخت و طراحی خدمات گرفته تا بهبود کیفیت خدمات محقق شده کنونی، تشکیل جلسات مستمر حضوری و میدانی تیم پروژه با ذینفعان و کاربران مختلف خدمات در دستور کار بوده که حاصل بازخوردها و پیشنهادهای ارائه شده، پس از بررسی و اجرای آزمایشی در یک منطقه، در صورت تحقق اثربخشی مطلوب و بهبود کیفیت در ارائه خدمت موردنظر، با هماهنگی حوزههای ستادی مربوطه، در تمام مناطق ارائه دهنده خدمت، بهصورت یکپارچه اعمال میشود.
ندافپور خاطرنشان کرد: خدمات الکترونیکی محقق شده، بهصورت مستمر و روزانه در حال پایش توسط تیم پروژه با هدف ساده سازی روند ارائه، بهبود و کیفی سازی مراحل آن و حذف بوروکراسیهای اضافی شناسایی شده است.
مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان گفت: از نتایج بهدست آمده تاکنون میتوان به کاهش قابل توجه زمان پاسخگویی به درخواستها در بعضی از خدمات پرکاربرد اشاره کرد و باتوجه به تجربه موفق بدست آمده در این زمینه، این موضوع در مورد سایر خدمات نیز در حال انجام است.


نظر شما