استقرار ناظر ویژه اجرای خدمات الکترونیکی در مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان

مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان گفت: یکی از نکات کلیدی و نقاط عطف خدمات الکترونیکی شهرداری و پروژه منطقه غیرحضوری، تعیین ناظر ویژه ستادی اجرای خدمات الکترونیکی به ازای هر کدام از مناطق شهرداری است.

علی نداف‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در فاز بعدی خدمات الکترونیکی شهرداری و پروژه منطقه غیرحضوری که به موازات در حال انجام است، با هدف ارائه زنجیره واحد و یکپارچه خدمات مشترک مناطق با سایر حوزه‌ها از جمله سازمانها و دستگاه‌های بیرونی در سطح استان، قسمت‌های مربوط به سازمانهای شهرداری از جمله سازمانهای آتش نشانی، پارک‌ها و فضای سبز، مدیریت پسماند، حمل و نقل و بار، اتوبوسرانی، مترو و سایر حوزه‌ها پس از تکمیل طراحی، در مرحله عملیاتی سازی قرار گرفته تا باتوجه به اهداف درنظر گرفته شده، متقاضی بی نیاز از مراجعه حضوری به سازمان‌های مربوطه نیز شده و تمام مراحل از ثبت درخواست تا دریافت پاسخ به‌صورت الکترونیکی و یکپارچه انجام شود.

وی افزود: در این مرحله با هدف تسهیل روند ارائه خدمات فراسازمانی به متقاضیان، طی تعامل و همکاری انجام شده با دستگاه‌های سطح استان همچون اداره کل تبلیغات، آموزش و پرورش، اداره کل ثبت اسناد، بنیاد شهید، شرکتهای خدمات رسان که با محوریت مدیریت هماهنگی و امور مناطق و سازمانها در حال انجام است، خدمات مشترک با دستگاه‌های مذکور طی جلسات مشترک، شناسایی و طراحی شده و پس از جمع بندی نهایی در دستور کار عملیاتی سازی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان گفت: یکی از نکات کلیدی و نقاط عطف این پروژه، تعیین ناظر ویژه ستادی اجرای خدمات الکترونیکی به ازای هر کدام از مناطق شهرداری است و این ناظرین موظف هستند بر اساس شرح وظیفه ابلاغ شده، در کنار نظارت بر حسن اجرای خدمات در مناطق از طریق پایش میدانی و سیستمی، در تحقق اهداف این پروژه با کاربران خدمات در مناطق و سایر حوزه‌ها، همکاری کرده و آموزش‌ها و راهنمایی‌های لازم را ارائه کنند.

وی ادامه داد: کلیه مراحل این پروژه از فاز شناخت و طراحی خدمات گرفته تا بهبود کیفیت خدمات محقق شده کنونی، تشکیل جلسات مستمر حضوری و میدانی تیم پروژه با ذینفعان و کاربران مختلف خدمات در دستور کار بوده که حاصل بازخوردها و پیشنهادهای ارائه شده، پس از بررسی و اجرای آزمایشی در یک منطقه، در صورت تحقق اثربخشی مطلوب و بهبود کیفیت در ارائه خدمت موردنظر، با هماهنگی حوزه‌های ستادی مربوطه، در تمام مناطق ارائه دهنده خدمت، به‌صورت یکپارچه اعمال می‌شود.

نداف‌پور خاطرنشان کرد: خدمات الکترونیکی محقق شده، به‌صورت مستمر و روزانه در حال پایش توسط تیم پروژه با هدف ساده سازی روند ارائه، بهبود و کیفی سازی مراحل آن و حذف بوروکراسی‌های اضافی شناسایی شده است.

مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان گفت: از نتایج به‌دست آمده تاکنون می‌توان به کاهش قابل توجه زمان پاسخگویی به درخواست‌ها در بعضی از خدمات پرکاربرد اشاره کرد و باتوجه به تجربه موفق بدست آمده در این زمینه، این موضوع در مورد سایر خدمات نیز در حال انجام است.

کد خبر 901124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.