علی ندافپور در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به خدمات الکترونیکی شهرداری و پروژه منطقه غیرحضوری اظهار کرد: در راستای رویکرد کلان مدیریت شهری مبنی بر ارائه حداکثری خدمات بهصورت الکترونیکی و غیرحضوری، بیش از ۳۰۰ فرایند در قالب خدمات قابل ارائه به تمام ذینفعان شامل مناطق، سازمانها، شرکتها و حوزههای ستادی گردآوری و شناسایی شد.
وی افزود: با تمرکز بر شناسایی و الکترونیکی کردن خدمات قابل ارائه در سطح منطقه محل سکونت شهروندان، پروژهای تحت عنوان «منطقه غیرحضوری» از ابتدای سال ۱۴۰۳ تعریف شد که با آغاز از تعداد ۶۰ خدمت در فاز نخست شناخت و جمعبندی نهایی تعداد ۸۵ خدمت قابل ارائه برای طراحی و عملیاتی سازی در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان تاکید کرد: مجموع اهداف این پروژه شامل کاهش تردد اضافی بین مناطق، معاونتها، سازمانها و شهرداری مرکزی از طریق ارائه خدمات یکپارچه، کاهش زمان پاسخگویی به درخواستها، اصلاح و ساده سازی فرایندها، اجرا و اعمال سیاستهای تشویقی و فرهنگسازی برای عموم شهروندان و شفافیت درفرایند اداری رسیدگی به درخواستها از طریق رصد به کمک داشبوردهای الکترونیکی، نظارت شهروندی از طریق ۱۳۷ و رصد و پایش سیستمی نهادهای نظارتی شهرداری میشود.
ندافپور گفت: تحقق و توسعه قابلیتهای الکترونیکی نظیر احراز هویت حقیقی و حقوقی بهصورت الکترونیکی، تحقق کلیه پرداختها بهصورت الکترونیکی، ارائه خدمات مکانمند بر اساس نقشههای الکترونیکی، اطلاع رسانی الکترونیکی و پیامکی تمام مراحل پاسخگویی به متقاضی و در نهایت صدور مجوزها بهصورت الکترونیکی با درج امضای الکترونیکی و ارائه کد QR یکتا و منحصربه فرد به ازای هر مجوز صادرشده از دیگر اهداف این پروژه است.
وی ادامه داد: این پروژه با دو هدف دیگر از جمله حذف فرمهای کاغذی، گردش الکترونیکی اسناد و تحقق بایگانی الکترونیک و صدور الکترونیکی مجوزها و کاهش مراجعات حضوری غیرضروری و صرفه جویی در وقت شهروندان دنبال میشود.
مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از گامهای مهم برنامه ریزی شده و در حال انجام، در کنار راه اندازی و ارائه خدمات بهصورت الکترونیکی، موضوع اطلاع رسانی و فرهنگسازی استفاده از خدمات برای متقاضیان بوده که با همکاری اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، بهصورت مستمر در حال تولید محتوا و انتشار آن ویژه متقاضیان از طریق شبکههای اجتماعی و کانالهای اطلاع رسانی شهرداری است.
ندافپور گفت: مراحل دریافت خدمات در قالب موشن گرافی، اینفوگرافی و فایلهای راهنمای خدمت، به سادهترین شکل ممکن برای تمام گروه مخاطبین خدمات تشریح شده و نحوه پیگیری بدون نیاز به مراجعه از طریق ۱۳۷ و سایر نکات و پاسخگویی به سوالات و اشکالات احتمالی مورد نیاز شهروندان از این طریق نیز انجام میشود.


نظر شما