بابک هدائی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در کردستان با ارائه گزارشی از فعالیتهای این مرکز در هفته نخست شهریور سال جاری، اظهار کرد: در این مدت، دیسپچ اورژانس استان به ۷۱۷۱ تماس تلفنی پاسخ داده است که از این میان، ۹۱۰ مورد به صورت مشاوره تلفنی برای راهنمایی شهروندان انجام شده و ۱۸۴۲ مأموریت عملیاتی به پایگاههای اورژانس در سطح استان ابلاغ شده است.
وی افزود: از مجموع مأموریتهای انجامشده، ۴۲۳ مأموریت مربوط به حوادث ترافیکی بوده که طی آن ۴۵۴ نفر مصدوم تحت رسیدگی قرار گرفتند.
رئیس اورژانس کردستان گفت: ۲۵۱ مأموریت به سایر حوادث غیرترافیکی اختصاص داشته و ۱۱۶۸ مأموریت نیز در حوزه بیماریها انجام شده است، در میان این موارد، ۶۵ بیمار قلبی و ۳۱ بیمار تنفسی از خدمات اورژانس پیشبیمارستانی بهرهمند شدند.
هدائی تصریح کرد: اگرچه بخش بزرگی از تماسها و مأموریتها نشاندهنده اعتماد مردم به اورژانس ۱۱۵ است، اما در همین بازه زمانی، ۴۳۷ مورد مزاحمت تلفنی نیز ثبت شده است که این موضوع علاوه بر اتلاف زمان و انرژی کارکنان، میتواند جان بیماران واقعی را در معرض خطر قرار دهد.
وی تاکید کرد: انتظار میرود شهروندان با درک اهمیت وظایف اورژانس، در فرهنگسازی و کاهش مزاحمت تلفنی و چنین رفتارهایی یاریگر ما باشند.



نظر شما