محمدحسن مردانی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از ویژگیهای بارز تبلیغات شهری اصفهان، بهرهگیری از شعارسازیهای خلاق و صنایع ادبی همچون تشبیه، جناس، کنایه، تمثیل و استفاده از فرهنگ عامه و فولکلور است که جلوهای از تلفیق هنر و ادبیات را در فضای شهری به نمایش گذاشته و این تبلیغات را از نمونههای مشابه در کشور متمایز کرده است.
وی با اشاره به فرایند طراحی این تبلیغات افزود: هر هفته چندین نشست اتاق فکر با حضور اهالی قلم، نویسندگان، شاعران، اصحاب رسانه، هنرمندان عرصه گرافیک، فعالان فرهنگی و افراد خوشذوق و خلاق برگزار میشود و ایدههای تبلیغاتی در این جلسات شکل میگیرد.
رئیس اداره برنامهریزی رسانهای شهرداری اصفهان ادامه داد: این جلسات تنها محدود به اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان نیست و نمایندگانی از حوزه هنری استان اصفهان، سازمان فرهنگی اجتماعی و دیگر بخشها نیز به تناوب در این نشستها حضور دارند که حاصل همفکری و همافزایی آنها، تولید تبلیغاتی خلاقانه و اثرگذار برای شهر بوده است.
مردانی تصریح کرد: نمونهای از این رویکرد، طراحی شعار «پاکسی» برای ورود ۱۳۰ دستگاه تاکسی برقی جدید به ناوگان حملونقل عمومی شهر بود؛ این شعار که ترکیبی از «بهره گیری از انرژی پاک» و «تاکسی» است، ضمن اشاره به ماهیت پاک این ناوگان، توانست توجه و استقبال شهروندان و حتی مسئولان کشوری را در جریان سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به اصفهان به خود جلب کند.
وی با اشاره به دیگر نمونههای تبلیغاتی اخیر شهرداری گفت: در جریان جنگ تحمیلی دوازدهروزه، با همکاری حوزه هنری استان اصفهان، طرحی با شعار «ایران خونمه» در سطح شهر اکران شد که بازتاب گستردهای در میان شهروندان داشت، همچنین در زمان بهرهبرداری از «حَلقه ترافیکی شرق اصفهان»، تبلیغاتی با محوریت «هِلال ترافیکی شرق اصفهان» طراحی شد که در آن، مفاهیم مرتبط با ترافیک با عناصر آسمانی و نجومی در هم آمیخت و توانست با خلاقیت و بداعت، نظر شهروندان را جلب کند.
رئیس اداره برنامهریزی رسانهای شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: هدف شهرداری اصفهان از این نوع تبلیغات، فراتر رفتن از انتقال پیام ساده است؛ به گونهای که با بهرهگیری از موسیقی کلمات، صنایع ادبی و جلوههای هنری، هم ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب ایجاد شود و هم هویت فرهنگی و ادبی اصفهان به شکلی پویا در فضای شهری بازتاب یابد.








نظر شما