به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسمزاده امروز _چهارشنبه پنجم شهریور_ در برنامه رادیویی «بیواسطه با مردم» با اشاره به اینکه هفته جاری سری جدید ایستگاههای شارژ خودروهای برقی با حضور معاون رئیسجمهور در شهر اصفهان به بهرهبرداری رسید، اظهار کرد: در این سری یک نگاه انسانمحور مدنظر قرار داشت، مدت زمان شارژ هر خودرو ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بوده و بهمنظور آسایش رانندگان کافه و محل مطالعه پیشبینی شده است.
وی با بیان اینکه ۱۰ ایستگاه شارژ جدید خودروهای برقی در حال احداث است که تا دو ماه آینده در چرخه خدمترسانی قرار میگیرد، افزود: تمام مقدمات برای توسعه حملونقل پاک در شهر اصفهان فراهم میشود؛ ۵۰ دستگاه تاکسی سال گذشته وارد چرخه شد و روز آینده ۱۳۰ تاکسی جدید وارد چرخه حملونقل تاکسیرانی شهر میشود.
شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری برای ورود نسل جدید دوچرخه و اسکوتر بخش خصوصی وارد عمل شده است، گفت: طبق پیشبینیها در سال جاری نسل جدید دوچرخه و اسکوتر برقی بهمنظور تسهیل در حملونقل پاک وارد اصفهان خواهد شد.
سوال شهروندان و پاسخ مسئولان
بخش دیگر این برنامه به پرسش شهروندان و پاسخ مدیران شهری اختصاص یافت.

مذاکره برای نصب دوربینهای ثبت تخلف موتورسیکلتها
شهروند: ساکن خیابان امام خمینی (ره) هستم؛ بابت اقدامات انجام شده برای انتقال مسیر اتوبوس به زیر پل تشکر میکنم، اما تردد موتورسیکلتها دچار مشکل شده است.
علی قاسمزاده، شهردار اصفهان: در این منطقه کارهای ارزشمندی انجام شده و از لحاظ سیما و منظر شهری اتفاقات خوبی رقم خورده است، همچنین برای اتوبوسها مسیر تندرو احداث شد.
اینکه موتورسیکلتسواران قوانین را رعایت نمیکنند، ریشه فرهنگی دارد؛ شهرداری برای فرهنگسازی و پلیس راهور برای اعمال قانون باید اقدام کند و مهمتر از آن رعایت قوانین از جانب موتورسواران است.
سعید ساکت، معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان: نتایج مثبت بهرهبرداری از خط اتوبوس زیر پل امام خمینی (ره) موجب شده است که در مسیر ۴.۴ کیلومتری، شاهد افزایش سرعت متوسط حرکت ۱۳ تا ۱۵ درصدی اتوبوسها باشیم.
این مکان تبدیل به یک پارکینگ بینظم شده بود، اما در حال حاضر در خدمت چرخه ترددی حملونقل شده است، همچنین متوسط زمان سفر برای هر اتوبوس دو دقیقه افزایش پیدا کرده و در مجموع این پروژه رضایتمندی بههمراه داشته است.
در هر ساعت ۵۶ دستگاه اتوبوس از دو جهت تردد میکنند، تنها مشکل بزرگی که وجود دارد، موتورسیکلتها است.
برای دسترسیهای عرضی اقدام و مناطق مختلف نردهگذاری شده است و به همین جهت امکان ورود عرضی موتورها به محدوده عرضی امکانپذیر نیست، اما در مسیر همگن موتورسواران با سرعت غیر متعارف وارد میشوند.
سرعتگیر نصب شده و با همکاران پلیس راهور وارد تعامل شدیم، اما باید شهروندان نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند، البته برای دوربینهای ثبت تخلف موتورسیکلتها در حال مذاکره با پلیس راهور هستیم تا شناسایی پلاکهای موتورسیکلتهای متخلف نیز انجام شود.
اگر این دستاورد محقق شود، تا سه ماه آینده میتوانیم بهصورت پایلوت در همین نقطه این اقدام را انجام دهیم.
پیگیر احداث پارکینگ پیرامون گلستان شهدا هستیم
شهروند: ورودی گلستان شهدا در خیابان سجاد، کوچه ۳۴، منتهی به مسجد لسانالارض، هنگام برگزاری مراسم ترافیک شدیدی ایجاد میشود و اهالی محل را آزرده میکند، همچنین در کوچه فرزانگان ۲ چند خانه وجود دارد که باید آزادسازی و پارکینگ احداث شود، اما این طرح چند سال بلاتکلیف باقی مانده است.
علی قاسمزاده، شهردار اصفهان: یکی از نقاط شهر که با مشکل روبهرو هستیم، پهنه گلستان شهدا است، بهعلت اینکه در طول زمان گسترش پیدا کرده است، پارکینگ به اندازه کافی وجود ندارد و هنگام برگزاری مراسم و شبهای جمعه موجب آزار اهالی محل میشود.
تلاش زیادی برای احداث پارکینگ در زمینهای اطراف انجام شده است حتی با دستگاههای دولتی و نهادهای رسمی وارد مذاکره شدیم، اما تاکنون به نتایج مورد انتظار نرسیدهایم.
متولی اصلی شهرداری است و پیگیر آن هستیم، از تمام دستگاههایی که میتوانند کمک کنند، بهویژه دستگاههای نظامی پیرامون گلستان شهدا تقاضا میکنم با نگاه حل مسئله، مجوزهای لازم را از مقامهای بالادستی بگیرند و این امکان را بدهند تا مقابل گلستان شهدا پارکینگ احداث کنیم.
علی باقری، مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد، شاهد اجرای ۱۵۰ برنامه بزرگ در گلستان شهدا بودیم.
کمبود پارکینگ بهعنوان یکی از مشکلات این منطقه است، از اینرو تلاش کردهایم تا جایگزین مناسبی برای تأمین پارکینگ داشته باشیم، اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.
در کوچه فرزانگان چند پلاک وجود دارد که دو متر عقبنشینی دارد و نیاز به تعریض کل گذر وجود ندارد؛ البته اگر مراسم نباشد مشکل خاصی در آن محدوده نداریم.
پیگیر رفع مشکل پل عابرپیاده در خیابان آبشار سوم هستیم
شهروند: پل عابرپیاده در خیابان آبشار سوم، مقابل خیابان مسرور هیچ حفاظی ندارد و داخل تمام آپارتمانهای مقابل مشخص است.
علی قاسمزاده، شهردار اصفهان: یکی از علتهای تاکید بر وجود پیوست فرهنگیاجتماعی پروژهها برای جلوگیری از این جنس پدیدهها است.
شورای اسلامی شهر اصفهان بهتازگی پروژهها را نسبت به پیوست فرهنگیاجتماعی مکلف کرده است، بنابراین شهرداری منطقه باید ورود و دید بصری را محدود کند.
علی باقری، مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان: این پل حدود یک سال است که بهرهبرداری شده است.
فاصله پل تا ساختمانها حدود ۱۰۰ متر است، حتماً به این موضوع رسیدگی میشود و از نزدیک بازدید میکنم.

در صورت تأمین پارکینگ تجاری، ۴۰ درصد تخفیف تراکم داده میشود
شهروند: شهرداری پروانه تجاری بدون تأمین پارکینگ صادر میکند و بدون دریافت هزینه، پایان ساخت میدهد، در صورتی که در گذشته مبلغی دریافت و خرج خریداری پارکینگ میکرد.
علی قاسمزاده، شهردار اصفهان: در گذشته مکانهایی که امکان احداث پارکینگ وجود نداشت، صندوق ذخیرهای بود که کسری پارکینگ دریافت میشد و شهرداری در آن منطقه پارکینگ احداث میکرد؛ این قانون و مصوبه شورا بود که دیوان ابطال کرد و ممنوع شد، اما شخصی که پروانه دریافت میکند، مکلف به تأمین پارکینگ است.
اگر در آن مکان، امکان احداث پارکینگ وجود نداشت، مکلف به تأمین پارکینگ محلی هستند و باید تعهد کند قبل از بهرهبرداری در مکان نزدیک تأمین پارکینگ کند، اما این کار در بعضی نقاط عملیاتی نیست.
مرجع قانونگذاری باید تمام زوایا را در نظر بگیرد، فرض بر این است که تمام زوایا دیده میشود.
گاهی ممکن است اشکالاتی وجود داشته باشد که وظیفه ما انعکاس آن مشکلات است، اما قانون باید اجرا شود.
مرتضی حسامنژاد، معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان: در حال حاضر الزاماً باید پارکینگ تأمین شود؛ در حال حاضر بنای مسکونی بدون پروانه در سطح شهر نداریم، در زمان تخلفات نیز اگر به مسکونی تغییر کاربری شده باشد، رأی تبدیل داده میشود.
در رابطه با دفاتر ید مراکز تجاری و دفتر کار تاکید بر تأمین پارکینگ است، اما ابلاغی از وزارت کشور است که در حد محدود اگر نتوانند تأمین کنند، پذیرفته میشود.
شخصی که تأمین پارکینگ انجام میدهد، مشمول ۴۰ درصد تخفیف عوارض تراکم میشود، این عدد در حدی است که بازدارندگی دارد، بنابراین اگر امکان تأمین پارکینگ در شعاع ۲۵۰ متر نباشد، باید ۴۰ درصد تراکم بیشتر پرداخت کند.


نظر شما