حسین کارگر در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: خط ۵ بیآرتی یکی از خطوط مهم اتوبوسهای تندرو حدفاصل میدان جمهوری تا سهراه غزه است و خیابانهای کاشانی، بهشتی و حکیم نظامی را در بر میگیرد.
وی افزود: در حال حاضر هسته مرکزی شهر تحت پوشش خطوط بیآرتی قرار گرفته شده است تا شهروندان بتوانند با استفاده از حملونقل عمومی به مقصدهای مدنظر خود سفر کنند.
مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه احداث ایستگاههای اتوبوس تندرو در خیابان حکیم نظامی اظهار کرد: این پروژه شامل ایستگاههای پرتابل بی آر تی (پل فلزی تا زیرگذر شهدای غزه)، احداث ۱۲ عدد ایستگاه با پایه پرتابل شامل تهیه و اجرای فونداسیون، شاسیکشی فلزی روی فونداسیون، ستونها و تیرهای فلزی، کفسازی سکو، تهیه و اجرای سنگ گرانیت جهت نابینایان، تهیه و اجرای جدولهای بتنی و نردههای فلزی، حدفاصل پل فلزی ضلع شمالی و جنوبی تا تقاطع غیر هم سطح شهدای غزه است.
کارگر با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه احداث ایستگاههای اتوبوس تندرو آغاز شده است، افزود: احداث ۳ ایستگاه اتوبوس تندروی خیابان حکیم نظامی با اعتبار سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.
وی تصریح کرد: خطوط بیآرتی نوع جدیدی از سیستمهای حملونقل عمومی نیست، بلکه در واقع خطوط پرسرعت اتوبوسرانی است که از تمام امکانات و تکنولوژیهای مدرن برای افزایش سرعت حرکت اتوبوسها بهره میبرد.
مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: سامانه اتوبوسهای تندرو منافع فراوانی از جمله کمشدن زمان انتظار در ایستگاهها، ایمنی و امنیت مسافران بهدلیل طراحی خاص ایستگاهها، آسانی استفاده معلولان جسمیحرکتی، هزینه کمتر آمادهسازی خطوط اتوبوسهای تندرو نسبت به خطوط حملونقل ریلی و تخصیص هوشمندانه اتوبوسها به مسیرها در اختیار شهروندان و مدیریت شهری قرار میدهد که موجب کاهش ازدحام مسافران در ایستگاهها و افزایش بهرهوری اتوبوسها میشود.
کارگر تاکید کرد: بیآرتی سیستمی ارزان، سریع و ایمن است که اجرای آن نیازمند تغییر در زیرساختها معابر شهر و فرهنگسازی برای جلوگیری از ایجاد ترافیک بیشتر و استفاده بیشتر شهروندان است.


نظر شما