به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی پایگاه اطلاعرسانی شهرداری شیراز، محمود صفایی در نشست کمیسیون حملونقل، ترافیک و عمران با اشاره به آمار بازه زمانی ۱۸ تا ۲۴ مردادماه اظهار کرد: در این مدت شاهد افزایش ثبت تخلفات بهویژه در حوزه سرعت بودیم که نیازمند مدیریت دقیق است.
وی افزود: هرچند تعداد جرایم اعمالشده با حجم تخلفات فاصله چشمگیری دارد، اما مقابله با پارک دوبل در خیابانها بهبود یافته است.
نایبرئیس کمیسیون حملونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: چندین دوربین ثبت تخلف پارک دوبل بهزودی در معابر شهر نصب خواهد شد تا این نوع تخلفات و آثار آن بر ترافیک کاهش یابد.
صفایی همچنین از شناسایی ۱۰ خیابان پرترافیک ناشی از پارک دوبل، از جمله خیابانهای کریمخان زند، لطفعلیخان زند، نادر، آزادی و امیرکبیر خبر داد و توسعه پارکینگهای عمومی را جزو راهکارهای ضروری کاهش بار ترافیک خواند.
محمد فرخزاده، سرپرست معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز، نیز با تشریح محورهای این نشست گفت: بررسی رینگهای ترافیکی اطراف شهر و نقش شریانهای درجه یک در کنترل جریان ترافیک، بخش اصلی گفت و گوها را تشکیل داد.
وی با تاکید بر لزوم رفع نقاط حادثهخیز و اصلاح هندسی معابر، اجرای پروژههایی همچون اتصال آزادراه شیراز– اصفهان به جاده قلات، تکمیل بزرگراه ۵۵ متری شهید آیتالله رئیسی)، تعریض پل سعدی به خرامه، بازگشایی چپگرد زیباشهر، تملک ۱۶ پلاک در بولوار قائم، احداث پل شاهد و ساخت دورگرد چهارراه زندان را ضروری دانست.
فرخزاده از شناسایی ۱۰۰ گره ترافیکی خبر داد که حدود ۳۰ مورد آن بحرانی بوده و باید در اولویت رفع قرار گیرد. او فعالیت بارفروشان و مراکز ترافیک زا همچون مجتمعهای تجاری بزرگ را از عوامل اصلی ایجاد گرههای شهری برشمرد؛ بنابراین گزارش، حاضران در این نشست بر این نکته اتفاق نظر داشتند که حل مشکل ترافیک نیازمند برنامهریزی جامع، اجرای سریع پروژههای زیربنایی، توسعه حملونقل عمومی و کنترل عوامل ترافیکزا است. مقرر شد اقدامات کوتاهمدت برای کاهش اثرات گرههای بحرانی آغاز و طرحهای عمرانی اولویتدار با همکاری دستگاههای مختلف اجرایی شوند.
به گزارش ایمنا، نشست کمیسیون حملونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز به بررسی گرههای ترافیکی، پروژههای زیربنایی و ضرورت همکاری بینبخشی اختصاص یافت. پروژههایی همچون اتصال آزادراه شیراز–اصفهان به جاده قلات، بزرگراه ۵۵ متری شهید آیتالله رئیسی و تقاطعهای غیر همسطح در اولویت قرار گرفتند.
جلسه تخصصی کمیسیون حملونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز، با محوریت بررسی وضعیت فعلی رینگهای ترافیکی، پروژههای جاری و گرهگشایی از معابر اصلی شهر برگزار شد. در این نشست، آمار و اطلاعات مربوط به تخلفات رانندگی، مناطق پرترافیک و نیاز به توسعه زیرساختهای نظارتی و عمرانی مطرح و بر همکاری شهرداری، پلیس راهور و سایر نهادها تاکید شد.


نظر شما