اراده جدی برای ساماندهی ترافیکی مقابل پایانه کاوه

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: طرح آزمایشی ساماندهی ترافیکی مقابل پایانه کاوه با هدف کاهش توقف‌های نامنظم و تداخلات ترافیکی با خودروهای عبوری به مرکز شهر آغاز شد.

سعید ساکت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پیشینه توسعه محور خیابان کاوه اظهار کرد: اوایل دهه ۶۰ مرز شمالی اصفهان در محدوده فعلی پایانه بابلدشت قرار داشت و شمال آن بیشتر اراضی کشاورزی بود؛ به‌طوری که تا محدوده سه‌راه ملک‌شهر ساخت‌وسازی وجود نداشت؛ خیابان کاوه آن زمان با نام «اتوبان شاهین‌شهر» یک جاده برون‌شهری محسوب می‌شد که با توسعه مرز شهر در سه تا چهار دهه اخیر، زمین‌های کشاورزی این محدوده به کاربری‌های مسکونی، تجاری، درمانی و خدماتی تغییر یافت و تردد در این معبر به‌تدریج افزایش پیدا کرد.

وی افزود: در دهه ۷۰ با سیاست شهرداری، گاراژهای تعاونی‌های مسافربری خیابان مسجدسید به پایانه متمرکز کاوه در شمال این محور منتقل شد و با گذر زمان، رشد ترافیک این بخش از شهر به دغدغه‌ای برای شهروندان تبدیل شد و طرح‌های عمرانی متعددی از جمله احداث تقاطع‌های غیر همسطح چمران و جابر انصاری برای بهبود شرایط اجرا شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: از میانه سال ۱۴۰۳ مطالعه‌ای جامع بر محور خیابان کاوه و پایانه کاوه آغاز شد که شامل بررسی قطعه‌به‌قطعه خیابان، کاربری‌ها و حجم ترافیک بود، نتایج نشان داد ۹۰ درصد حجم تردد این محور عبوری است و تنها ۱۰ درصد خودروها – اعم از سواری و اتوبوس – با پایانه ارتباط مستقیم دارند، بر همین اساس، جداسازی مسیر خودروهای ورودی و خروجی پایانه از ترافیک عبوری به مرکز شهر مطرح و اجرای آزمایشی آن در دستور کار قرار گرفت.

ساکت تصریح کرد: این طرح به‌صورت موقت و به مدت دو ماه اجرا می‌شود، در این اصلاح، مسیر کندروی بعد از تقاطع جابر انصاری به سمت جنوب تا خروجی پایانه کاوه امتداد یافته است و خودروهای عبوری از زیرگذر این تقاطع امکان ورود مستقیم به محوطه پایانه را ندارند، همچنین دسترسی برای سوار یا پیاده کردن مسافر تنها از مسیر روگذر و کندروی خیابان کاوه ممکن است.

اراده جدی برای ساماندهی ترافیکی مقابل پایانه کاوه

وی خاطرنشان کرد: این اقدام با کاهش تداخل ترافیک عبوری به مرکز شهر و توقف‌ها مقابل پایانه، صف‌های طولانی ناشی از بی‌نظمی را از بین ببرد، نتایج اجرای این طرح پس از دوره آزمایشی ارزیابی خواهد شد تا در صورت نیاز، تثبیت یا اصلاحات بعدی اعمال شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان افزود: این طرح توسط منطقه ۸ شهرداری اصفهان و با نظارت معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در حال اجراست، همچنین پلیس راهور، سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان، اداره‌کل ارتباطات و شرکت نیک‌اندیش در این روند همکاری دارند.

ساکت گفت: اطلاع‌رسانی لازم نیز انجام می‌شود تا رانندگان بسته به مقصد خود، مسیر مناسب را انتخاب کنند و شاهد روانی تردد در مسیرهای کندرو، تندرو، زیرگذر و کنارگذر باشیم.

وی با اشاره به ثبت نظرات مردمی در خصوص اجرای این طرح بیان کرد: با هماهنگی اداره‌کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان، نظرات مردمی درباره اجرای این طرح آزمایشی در سامانه ۱۳۷ ثبت و ارزیابی‌های کارشناسی و نظرات مردمی، سناریوی تکمیلی و نهایی طرح را مشخص می‌کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: در کنار رویکرد شهرداری اصفهان به الگوی بودجه مشارکتی، موضوع اجرای طرح‌های ساماندهی ترافیکی نیز با دریافت نظرات مردمی و مشارکت شهروندان در بسته ارزیابی‌های تخصصی قرار گرفته است و برای سناریوی جامع پیش‌برنده و کمک‌کننده خواهد بود.

کد خبر 897546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا رفیعی IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۱
    9 2
    عمده مشکل این منطقه ساخت ساز بلند مرتبه در کنار خیابان اصلی خود ساکنین برج کاوه که بخواهند رفت آمد کنند این خیابان قفل عدم نظارت بر ساخت ساز موجب ترافیک سنگین در این منطقه شهر شد
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۶
      0 0
      چشم عباس آقا حالا میگم در یک کلان شهر هشت میلیون نفر اونم در مرکز و قلب شهر برای شما ساختمان ویلایی بسازن بعد تا کجا ها باید توسعه بدیم شهر که بشه این همه خانه را جا داد خیر اصلا شدنی نیست حتی از اینم باید بلند تر ساخت
  • علی IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۱
    2 1
    ترمینال کاوه بازدهیش مال 20سال پیش بود . بهتره به فکر جابجایی ترمینال و انتقال به محدوده نزدیکی ورزشگاه نقش جهان و و زمین های خاکی ابتدای اتوبان باشید. اینطور دسترسی اتوبوس ها ب اتوبان و خارج شهر بهتره . 90 درصد ترافیک مال ترمینال کاوه س
  • رضا IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۱
    1 0
    این قسمت که گفته : « ثبت نظرات مردمی » خیلی باحاله ، یعنی اعتراف می‌کنه که ما با سیستم « سعی و خطا » دوماه آزمایشی این طرح رو اجرا میکنیم ، تا بعد ببینیم چی میشه !!!!! یعنی این همه مهندس ترافیک و کارشناس در دنیا هست ؟؟؟!!!!
  • Ali IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۲
    1 0
    سلام خداقوت.اگرفرصت کردیدیک سری هم بیمارستان میلاد (کوی ولیعصر)بزنیدوببینیدچطورماشین هاراخلاف خیابان پارک کردن.(سمت چپ خیابان)
  • امیررضا بکا IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۲
    0 0
    ترمینال کاوه به جای دیگه مثلا نزدیکی المپیک منتقل کنید
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۲
    2 0
    کاش مقامات استان اصفهان اراده اخراج همه افغانیها را داشتند خجالت آوره به استان اصفهان بگویند افغانستان
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۲
    3 0
    این طرح جواب نخواهد داد
  • محمدرضا صیادی IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۳
    0 0
    گره ترافیکی رفع نشده فقط از مقابل ترمینال به سمت پل چمران منتقل شده اگر ساعت ۵ و ۶ بعدازظهر بیائید متوجه این بل بشور می شوید
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۳
    0 0
    وقتی راهنمایی رانندگی عرضه نداره بهتر از این نمیشه. الان چند سالی هست حد فاصل سراه ملکشهر تا پل شریعتی که مهمترین ورودی و خروجی شهر هست غرق اتوبوس های بین شهری که سوبله پارک میکنن
  • احمد IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۴
    1 0
    افتضاح تر شده مسیر زیر گزراش همش ترافیکه
  • رضا US ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۴
    0 0
    اصولا پایانه ها باید دارای فضای پارکینگ شخصی و عمومی برای تاکسی‌ها... و محل مناسبی برای مسافرین تخلیه و سوار کردن مسافرین به مقصد های داخل شهر باشه. بیشترین ترافیک منطقه مربوط به مسافرین و تاکسی‌ها و خودرو های مسافربر خصوصی بود که این مشگل حل نشده. مضافا جداول میان خیابان خطر آفرین و فاقد ایمنی و علام هشدار دهنده و... میباشد. این پایانه باید مجهز به ایستگاه مترو قابل دسترسی و نزدیک به تمام شهر باشد که نیست
  • حمید IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۴
    0 0
    بیشتر گند زدید توش .دوزار خرج کنید یه را حل اصولی پیدا کنید .هیچ فکر کردید اگر یه ماشین زیر پل خراب شد باید چه خاکی بسرش کنه؟
  • همشهری IR ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۵
    0 0
    بیشتره خودروهایی که از مسیر کاوه عبور میکنند مربوط به شاهین شهره،،تا متروی این شهر را نیوفته ای مشکل حل نمیشه
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۶
    0 0
    به نظر من مشکل خروجی هست اگه خروجی ها کاوه حل بشه خیلی بهتر میشه
  • محمد بیکدلی IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۶
    0 0
    با سلام ، مسولین محترم دوست اندرکاران این پروژه خسته نباشن من که تردد همیشگی پدر ساعات مختلف از این مسیر تا منزل دارم متاسفانه خوب که نشد بدتر هم شده الان ترافیک این مسیر تا سه را ه ملکشهر هم میرسه این چه دستاوردی است که این همه تبلیغات واسش میشه ،این همه هزینه ، بهترین راه حل جمع آوری پارکینگ ترمینال وپارک نکردن خود روها در قسمت جلو پایانه ، و همچنین ایستگاه تاکسی ها ، اگر پارکینگ را جمع آوری وایستگاه تاکسی داخل پارکینگ ایجاد بشود خیلی بهتر و روانتر است ، شهرداری لطف کند پارکینگ را جمع آوری و رایگان کنه تا خودروها راحتر تردد بکنم وگرنه در فصل مدارس بدترین ترافیک را ما می‌بینیم ،متاسفانه پلیس هم همکاری لازم را ندارد ،
  • بهمن IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۷
    0 0
    سلام. بار ترافیکی هیچ فرقی نکرده.
  • سویل IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۷
    0 0
    از اول مهر ماه با بازگشایی مدارس با این طرح جدید زیر گذر چهار راه جابر با ترافیک شدید روبرو میشه امیدوارم این مشکل پیش نیاد یا یه فکری براش بشه
  • امیر IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۸
    0 0
    عجب راه حل عالی‌ای بود تبریک میگم بابت این همه ولخرجی! ترمینالی که یه پارکینگ درست حسابی نداره واقعاً انتظار دارید چهارتا بلوک سیمانی ترافیک خیابونش رو حل کنه؟؟! این ترمینال باید به مکانی بهتر با پارکینگ خیلی بزرگتر برای رفاه مردم منتقل بشه
  • مجید IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۸
    0 0
    سلام اگه واقعا نظر میخواید،این یه تیکه رو مثل تونل خیابان بزرگمهر زیرگذرش کنید که عبوریها با ورودی ترمینال درگیر ترافیک نشند
  • محسن کلانتری IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۸
    0 0
    درود بر شما ممنون از مسئولان ترافیک، خیلی خیلی بهتر شد، بنظرم همین جوری بمونه خیلی ترافیک این محل کمتر شده من هر روز برای کار مسیرم از این محل رد میشه دمتون گرم با طرح خوبتون