محمدرضا سمیعی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در خراسانرضوی اظهار کرد: در راستای چشمانداز تکریم هرچه بیشتر زائران و مجاوران محترم حضرت علیبنموسیالرضا (ع) و با هدف تسهیل و تسریع دسترسی به امکانات رفاهی و خدماتی در شهر مقدس مشهد، لایههای مکانی سرویسهای بهداشتی ثابت و سیار، مراکز اسکان موقت زائر، پایگاههای راهنمای زائر و ایستگاههای استقبال از زائر در سامانه جامع و هوشمند sm.mashhad.ir با موفقیت بارگذاری و هم اکنون در دسترس عموم قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: این اقدام مهم، پاسخی به نیاز روز افزون زائران و شهروندان برای یافتن سریع و دقیق امکانات ضروری در نقاط مختلف شهر است.
مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد ادامه داد: با فعالسازی این لایههای جدید، دیگر نیازی به جستوجوی فیزیکی یا پرسوجوهای متعدد نیست و کاربران با مراجعه به بخش «لیست لایهها» و سپس انتخاب «راهنمای زائر» در سامانه sm.mashhad.ir، به سادگی میتوانند تمام این نقاط خدماتی را روی نقشه مشاهده کرده و با بهرهگیری از قابلیت مسیریابی، کوتاهترین و بهینهترین مسیر را برای رسیدن به مقصد مورد نظر خود بیابند.
سمیعی با اشاره به اینکه هدف اصلی از این به روزرسانی، ارتقای کیفیت سفر و اقامت زائران و افزایش رضایتمندی مجاوران است، گفت: زائران با ایجاد این لایهها و اطلاعات مکانی دقیق و بهروز مراکز خدماتی و رفاهی شهر مشهد میتوانند تجربهای بیدغدغه و دلنشین از حضور در مشهد مقدس را داشته باشند.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد ادامه داد: شهروندان میتوانند با مراجعه به سایت یاد شده به عنوان درگاه ورودی تمام سامانههای شهرداری به تمام خدمات شهری از جمله نقشه شهر مشهد و لایههای مورد نیاز دسترسی پیدا کنند.
وی در پایان گفت: این سامانه نه تنها یک نقشه، بلکه یک دستیار هوشمند است که میتواند زائران را در یافتن بهترین خدمات در کمترین زمان یاری رساند.



