به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، امیر مهردادی امروز_ یکشنبه بیستوششم مرداد_ در بازدید از روند آمادهسازی مدارس عشایری کهگیلویه و بویراحمد در قالب «پروژه مهر» اظهار کرد: هدف این بازدید، ارزیابی عملکرد کارگروههای پروژه مهر و اطمینان از آمادگی کامل مدارس برای شروع سال تحصیلی بود.
وی با تأکید بر اجرای دقیق پروژه مهر افزود: پروژه مهر کلید موفقیت آغاز سال تحصیلی است.
مدیرکل توسعه آموزشی و عشایر وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر رفع مشکلات زیرساختی گفت: تجهیزات آموزشی، فضای فیزیکی مدارس، سرویس ایاب و ذهاب، بهداشتمحیط از جمله مواردی است که باید در پروژه مهر مورد توجه باشد.
وی با تأکید بر استفاده از فناوریهای نوین آموزشی برای بهبود کیفیت یادگیری در مناطق پراکنده عشایری تصریح کرد: بومیسازی محتوای درسی و انعطافپذیری در برنامهریزی آموزشی و هماهنگی کامل بین معلمان، مدیران و کارکنان برای ارائه خدمات آموزشی مطلوب در مدارس عشایری ضرورت دارد.
چالشهای مدارس عشایری کهگیلویه و بویراحمد
در ادامه این بازدید علی محبتی، رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به چالشهای مهم آموزش و پرورش عشایر استان گفت: تکمیل پروژههای نیمهتمام همچون سالن ورزشی «موشمی زیلایی» و احداث چمن مصنوعی در مدارس پرجمعیت، ساخت خانه معلم برای اسکان فرهنگیان در مناطق دورافتاده، مورد انتظار است.
وی با اشاره به نیاز حمایت بیشتر نهادهای مرتبط برای ارتقای استانداردهای آموزشی افزود: این بازدید نشاندهنده عزم وزارت آموزشوپرورش برای تحقق عدالت آموزشی در مناطق محروم و عشایری است.
محبتی تصریح کرد: هدف این است که تمام دانشآموزان، صرفنظر از محل زندگی، سال تحصیلی را با امکانات مناسب، محیطی امن و انگیزه بالا آغاز کنند.
وی خاطرنشان کرد: با برنامهریزی منسجم و پیگیری چالشهای موجود، مدارس عشایری میتوانند سال تحصیلی جدید را به بهترین شکل آغاز کنند و گام مهمی در جهت کاهش محرومیت آموزشی برداشته شود.





نظر شما