لامبورگینی چرا در صدر اخبار جهان قرار گرفت

لامبورگینی با معرفی مدل جدید فنومنو بار دیگر مرزهای سرعت و قدرت را جابه‌جا کرد. این هایپرکار منحصربه‌فرد با قدرت ۱۰۶۵ اسب بخار، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۴ ثانیه و ظرفیت تولید محدود، نگاه‌ها را به خود خیره کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، لامبورگینی با رونمایی از هایپرکار جدید خود با نام فنومنو، نه‌تنها سریع‌ترین و قدرتمندترین خودرو تاریخ خود را معرفی کرد، بلکه نوآوری‌ها و ویژگی‌های فنی خیره‌کننده‌ای را به نمایش گذاشت. فنومنو براساس مدل پرچمدار «روولتو» ساخته شده و به قوی‌ترین موتور V12 تاریخ لامبورگینی مجهز شده است. این موتور ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی با طراحی متفاوت سوپاپ‌ها ۸۲۳ اسب بخار و ۷۲۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. تنفس طبیعی در موتور خودرو یعنی موتور بدون استفاده از دستگاه‌های کمکی مثل توربوشارژر یا سوپرشارژر، هوا را فقط با فشار طبیعی جو و مکش خود موتور به داخل سیلندر می‌کشد. علاوه بر این، دو موتور الکتریکی در محور جلو هرکدام ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور و یک موتور سوم روی جعبه دنده قرار دارد تا مجموع قدرت فنومنو به رقم فوق‌العاده ۱۰۶۵ اسب بخار برسد.

طراحی خیره‌کننده فنومنو همانند یک مانیفست جدید برای طراحی آینده‌نگر لامبورگینی توصیف شده است. بدنه تمام کربن و سازه ترکیبی منحصربه‌فرد باعث کاهش وزن و افزایش مقاومت شده و با خطوط زاویه‌دار و طراحی خاص لامبورگینی، جلوه‌ای فضایی و مدرن به خود گرفته است. تعداد تولید این خودرو تنها به ۲۹ دستگاه محدود شده که نشان‌دهنده نادر بودن و ارزش کلکسیونی آن است.

لامبورگینی چرا در صدر اخبار جهان قرار گرفت

در بخش آیرودینامیک، فنومنو به کانال S-duct در دماغه مجهز شده و طراحی درهای خاص خودرو هوای سرد را به ورودی‌های بزرگ عقب هدایت می‌کند؛ ورودهایی که یادآور کانتاش افسانه‌ای هستند. تمام این نوآوری‌ها در کنار قدرت موتور باعث دستیابی به شتاب ۲.۴ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت بیش از ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت شده است. کانال S-duct (داکت S) یک کانال هوا با شکل خمیده به شکل حرف S است که در بخش‌های ایرودینامیکی خودروهای اسپرت و مسابقه‌ای استفاده می‌شود. این کانال معمولاً در دماغه خودرو نصب می‌شود و هوای ورودی را از زیر بدنه خودرو به بالای آن هدایت می‌کند.

سیستم ترمز کربن سرامیک فنومنو با فناوری برگرفته از برنامه مسابقات LMDh لامبورگینی همراه شده و سامانه تعلیق دستی با حسگر ۶D شرایط آیرودینامیکی و دینامیکی خودرو را در لحظه پردازش، قدرت و کشش بهینه می‌کند. این سیستم پیشرفته برای اولین بار در یک مدل تولیدی لامبورگینی دیده می‌شود.

فنومنو تازه‌ترین مدل موسوم به few-off لامبورگینی است که توسط تیم طراحی Centro Stile و با الهام از مدل‌های خاصی چون رونتون، سنتناریو، سیان و کانتاش جدید تولید شده است. مدل few-off به معنی مدل یا محصولی است که به صورت محدود و تعداد کمی تولید شده است. این اصطلاح معمولاً در صنعت خودرو و هایپرکارها به کار می‌رود و نشان‌دهنده یک مدل اختصاصی، کمیاب و با تولید محدود است.

استفان وینکلمان، مدیرعامل لامبورگینی، فنومنو را ترکیبی از قدرتمندترین V12 تاریخ برند، طراحی خیره‌کننده، آیرودینامیک برتر و تکنولوژی ساخت فوق سبک می‌داند و آن را «فراگیرترین سوپراسپرت زمان ما» لقب داده است. هنوز خبری از قیمت یا امکان خرید این خودرو اعلام نشده، اما با توجه به محدودیت تعداد و تکنولوژی به کاررفته، قیمت آن چند میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

لامبورگینی چرا در صدر اخبار جهان قرار گرفت

کد خبر 895250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.