جزئیات توقف سرویس‌دهی مترو از علی‌آباد تا پایانه جنوب 

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از اعمال محدودیت در سرویس‌دهی خط علی‌آباد تا پایانه جنوب در روزهای پایانی هفته جاری خبر داد.

هادی زند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ایمنی تردد قطارها، اساس ارائه خدمات پایدار و مطمئن به شهروندان است، از همین‌رو شرکت بهره‌برداری متروی تهران همواره در تلاش است تا با اجرای برنامه‌های منسجم نگهداری و بهسازی زیرساخت‌ها، سطح کیفی خدمات خود را ارتقا دهد.

وی افزود: با توجه به گذشت چند دهه از بهره‌برداری خط یک، بازسازی و بهسازی خطوط ریلی این مسیر در دستور کار قرار گرفته است، عملیات بهسازی از ابتدای سال جاری آغاز شده و در قالب فازهای اجرایی مختلف در حال انجام است.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به ادامه روند بهسازی در روزهای آینده گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، در روزهای پنجشنبه و جمعه، شانزدهم و هفدهم مرداد، به‌منظور اجرای عملیات عمرانی، سرویس‌دهی قطارها در بازه ایستگاهی علی‌آباد تا پایانه جنوب به‌صورت موقت متوقف خواهد شد.

زند توضیح داد: طی این دو روز، جابه‌جایی مسافران در دو بخش انجام می‌شود؛ قطارها از ایستگاه تجریش تا پایانه جنوب و نیز از کهریزک تا علی‌آباد در حال سرویس‌دهی خواهند بود. همچنین، با هماهنگی انجام‌شده با شرکت اتوبوسرانی تهران، ناوگان اتوبوس به‌صورت رایگان در مسیر ایستگاه‌های علی‌آباد و پایانه جنوب مستقر خواهد بود تا مسافران از طریق این وسایل نقلیه عمومی، مسیر خود را ادامه دهند.

وی تصریح کرد: مسافرانی که قصد عزیمت از تجریش به کهریزک را دارند، در ایستگاه پایانه جنوب از قطار پیاده شده و از طریق اتوبوس‌های مستقر در مجاورت ایستگاه به ایستگاه علی‌آباد منتقل می‌شوند و سپس ادامه مسیر تا کهریزک از طریق مترو انجام می‌شود، در مسیر بالعکس نیز، مسافرانی که از کهریزک به سمت تجریش در حال حرکت هستند، در ایستگاه علی‌آباد پیاده شده و با اتوبوس به پایانه جنوب انتقال می‌یابند تا از آنجا با قطار به مسیر خود ادامه دهند.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه کارهای مطالعاتی نوسازی قطعه جنوبی خط یک در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ انجام شده است، اذعان کرد: در خط یک ریل‌گذاری روی دو سازه مختلف اجرایی شده به گونه‌ای که از تجریش تا شوش سازه بتنی و از شوش تا کهریزک و خط انشعابی خط یک زیر سازی آن بالادستی است و در قطعه جنوبی که زیر سازی ریل با بالاست است، ابتدا باید سازه قبلی جمع‌آوری شود و سپس زیرسازی انجام و بالاست‌های جدید پخش و در نهایت ریل‌گذاری جدید روی بالاست انجام شود که این امر زمان‌بر بوده و به اجبار باید محدودیت تردد داشته باشیم.

زند ضمن قدردانی از صبوری و همراهی مسافران و شهروندان در جریان اجرای این عملیات تأکید کرد: از تمام مسافران نیمه جنوبی خط یک تقاضا می‌شود در روزهای پایانی هفته، این محدودیت را در برنامه‌ریزی سفرهای خود مدنظر قرار دهند.

کد خبر 891783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.