به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی ادارهکل راه و شهرسازی استان، مهدی پارسی با اشاره به بدهی هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی این اداره کل به پیمانکاران پروژههای راهسازی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۴۷ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده اداره کل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان در حال احداث است و با توجه به میانگین هزینه ساخت هر کیلومتر بزرگراه که به حدود ۴۰ میلیارد تومان میرسد، تأخیر در تخصیص اعتبارات نه تنها موجب کندی پیشرفت پروژهها میشود، بلکه افزایش تورم و نوسانات قیمت مصالح ساختمانی نیز میتواند بار مالی بیشتری را بر دولت و پیمانکاران تحمیل کند.
وی با تاکید بر اهمیت توسعه شبکه بزرگراهی و راههای اصلی در سیستان و بلوچستان افزود: این استان یکی از پهناورترین استانهای کشور است که به لحاظ جغرافیایی و راهبردی جایگاه ویژهای در کریدورهای ترانزیتی و حملونقل ملی دارد، از این رو توسعه بزرگراهها در این استان نه تنها باعث ارتقای سطح ایمنی در تردد جادهای و کاهش تلفات ناشی از سوانح رانندگی میشود، بلکه نقش مؤثری در افزایش رفاه عمومی، بهبود دسترسی مردم به خدمات و رونق اقتصادی جنوب شرق کشور ایفا میکند.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین با توجه به موقعیت مرزی استان و ظرفیتهای موجود در زمینه صادرات، کشاورزی، گردشگری و تجارت، ایجاد شبکه راهی ایمن، مدرن و کارآمد میتواند بستری مطمئن برای جذب سرمایهگذاری، پویایی اقتصادی و افزایش تبادلات تجاری فراهم کند از این رو انتظار میرود دولت و سازمان برنامه و بودجه همچنان با نگاهی راهبردی و مبتنی بر عدالت منطقهای در تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل پروژههای عمرانی این منطقه اولویت قائل شوند.
پارسی تأکید کرد: پیمانکارانی که در سختترین شرایط مالی و با وجود محدودیتهای جدی، همچنان در مسیر اجرای پروژهها ایستادگی کردهاند، نیازمند حمایت جدی مالی هستند.
وی خاطرنشان کرد: همگرایی مسئولان استانی در مطالبهگری و پیگیری تخصیص بهموقع اعتبارات عمرانی کلید عبور از مشکلات و رسیدن به چشمانداز توسعهای استان است، امیدواریم با همکاری همهجانبه و همافزایی ملی روند ساخت و تکمیل شبکه بزرگراهی استان شتاب بگیرد و ثمرات آن هرچه زودتر نصیب مردم این منطقه شود.


نظر شما