به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محمدعلی طالبی امروز _شنبه یازدهم مرداد_ در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان، با تأکید بر نقش حیاتی روابط عمومیها در شرایط کنونی کشور بهویژه پس از وقایع اخیر، اظهار کرد: بخشی از مسئولیت امیدآفرینی و انعکاس دستاوردهای نظام اداری و پاسخگویی به مطالبات مردمی بر دوش روابط عمومیهاست.
وی با بیان اینکه روابط عمومی آینه کارآمدی حاکمیت هستند و ضعف در این حوزه، بازتابدهنده ضعف دستگاه اجرایی مربوطه و حاکمیت است، افزود: روابط عمومی باید صدای واحدی در مجموعه دستگاههای اجرایی استان ایجاد کند.
استاندار کرمان با اشاره به لزوم هماهنگی و تعامل مدیران روابط عمومی، گفت: نیاز به هماهنگی و تعامل داریم و فراتر از آن در مسائل استان این صدای واحد و اراده مشترک را نیازمندیم که روابط عمومیها و مجموعه شورای روابط عمومی را روایتگر پیشرفتهای استان بدانیم.
وی توسعه استان را یکی از اولویتهای اساسی دانست و با اشاره به شعار سال مبنی بر «سرمایهگذاری برای تولید»، تصریح کرد: روابط عمومی بخشی از مدیریت کلان توسعه است و در درگیر کردن مردم در مباحث توسعه کلان، نقش و اهمیت بسزایی دارد.
طالبی در ادامه با اشاره به ضرورت آموزشهای تخصصی برای ارتقای جایگاه روابط عمومیها در استان، بیان کرد: هیچ مضایقهای نسبت به تأمین موارد مالی در این حوزه نداریم و باید برنامهریزی صورت گیرد تا بهترین آموزشها را در حوزه مسائل توسعهای داشته باشیم.
وی هم چنین بر لزوم عمومیسازی موضوع توسعه در بدنه دستگاه اجرایی تأکید کرد و افزود: بخش دیگری از کار ما علاوه بر ایجاد گفتمان در مردم، عمومی کردن موضوع توسعه در بدنه دستگاه اجرایی است که نیازمند کمک روابط عمومیها برای ایجاد تحول و نگرش در کارکنان دستگاهها هستیم.
استاندار کرمان در ادامه با اشاره به بحث برندینگسازی کرمان و شعار «کرمان ۱۴۰۵، کرمان برفراز»، اضافه کرد: باید تلاش کنیم این برندینگ را تغییر و اصلاح کنیم و امروز این مسئولیت به دوش ماست که وقتی از کرمان گفته میشود، مجموعه ویژگیهای مثبت و همراستا با افتخارات بزرگ در عرصههای مختلف به ذهن بیاید.
وی خواستار تشکیل کمیته برندینگ با حضور مدیران روابط عمومی شد و خاطرنشان کرد از روابط عمومیها انتظار داریم تا توجه ویژه ای در انعکاس نقاط مثبت استان به مردم داشته باشند و به عنوان صدای مردم، خواستهها و انتظارات آنان را منعکس کنند.
محمدرضا نژادحیدری، دبیر شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان کرمان نیز در این جلسه از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه چهارم شورای هماهنگی روابط عمومیها در تاریخ ۲۷ مرداد خبر داد و اظهار کرد: لازم است خبرنگاران متخصص توسط دستگاههای اجرایی آموزش دیده شوند.
وی با تاکید بر اینکه انتخاب مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی باید با نظر دبیر شورای هماهنگی روابط عمومیها و مطابق با مصوبه هیئت دولت و اساسنامه شورا صورت گیرد، افزود: ضروری است تمام انتصابات در حوزه روابط عمومیها با شورای هماهنگی روابط عمومی استانداری هماهنگ شود.
مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان در ادامه خواستار ارتباط عمیق مدیران روابط عمومی با رسانهها و تشکیل کارگروههای مشورتی از میان اصحاب رسانه شد و افزود: با توجه به سیاست کلی دولت مبنی بر عدم شکایت دستگاههای دولتی از رسانهها، روابط عمومیها این موضوع را مدنظر قرار دهند.


نظر شما