به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی پلیس، علیاکبر نودهی با اشاره به تدابیر اندیشیدهشده برای ارائه خدمات به زائران اربعین در کشور عراق اظهار کرد: پلیس مهاجرت و گذرنامه در سه مرحله به زائران خدمات ارائه میکند؛ مرحله نخست مربوط به صدور اسناد مسافرتی پیش از سفر، مرحله دوم کنترل گذرنامهها در مرزها و مرحله سوم نیز خدماترسانی در داخل خاک عراق است.
وی با بیان اینکه مأموران پلیس در مرزها حضور فعال دارند، افزود: در سال گذشته فرآیند بررسی گذرنامهها در کمتر از چهار ثانیه انجام میشد تا زائران معطل نشوند. این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا در خصوص نحوه خدمترسانی در کشور عراق گفت: نیروهای پلیس مهاجرت و گذرنامه در چهار شهر زیارتی کربلا، نجف، سامرا و کاظمین مستقر هستند. این استقرار در محل کنسولگریها و دفاتر نمایندگی کنسولی جمهوری اسلامی ایران انجام شده است و همکاران ما در کنار مسئولان وزارت امور خارجه به زائران خدمترسانی میکنند.
وی با تأکید بر ضرورت مراقبت از گذرنامه در طول سفر ادامه داد: در مواردی که گذرنامه افراد گم یا به هر دلیل مخدوش شود، به طور مثال بر اثر پارگی، لکه یا سایر آسیبها، زائران میتوانند به دفاتر ما در شهرهای یادشده مراجعه کنند تا برگه عبور برایشان صادر شود. این برگهها با عکس صادر میشوند و امکان خروج از عراق را فراهم میکنند.
نودهی تاکید کرد: در صورت مفقود شدن همراهان یا عزیزان زائران نیز دفاتر پلیس گذرنامه بهصورت ۲۴ ساعته با مرکز کشور در ارتباط هستند و موضوع را پیگیری میکنند.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا اضافه کرد: بدون گذرنامه یا سند عبور، امکان بازگشت از مرزهای زمینی یا هوایی عراق وجود ندارد بنابراین زائران باید در صورت بروز مشکل به کنسولگریهای ایران در عراق مراجعه کنند تا مراحل قانونی برای بازگشتشان طی شود.


نظر شما