حجت مقسم در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در گلستان با اشاره به سه نقطه بحرانی ترافیکی در شهر گرگان اظهار کرد: یکی از چالشهای مهم شهر گرگان، ترافیک سنگین هسته مرکزی شهر بهویژه در مسیر منتهی به ناهارخوران است که تنها یک ورودی دارد و مسیرهای جایگزین برای آن تعریف نشده است.
وی افزود: در سالهای اخیر، شهرداریهای مختلف تلاشهایی برای ایجاد مسیر موازی انجام داده، اما این مسیرها باید تا بالادست ادامه پیدا کند، همچنین یک مسیر خروجی جدید از ناهارخوران به سمت طبیعت در حال بررسی است.
عضو شورای اسلامی شهر گرگان نقطه دوم بحران را ترافیک شدید شرق گرگان، بهویژه پس از میدان معلم دانست و گفت: وجود زیرگذر در این منطقه نه تنها کمکی نکرده است، بلکه حجم خودروها باعث شده ترافیک سنگینتر شود.
به گفته وی، ایجاد تنها یک زیرگذر نمیتواند پاسخگوی این حجم بالای تردد باشد، بنابراین باید مسیرهای خروجی جدید و خیابانهای جایگزین طراحی شود.
مقسم بهترین راهکار را در این شرایط تکمیل و راهاندازی کمربندی گرگان دانست و اضافه کرد: بسیاری از خودروهای سنگین برای رسیدن به مسیر اصلی، ناچار به عبور از مرکز شهر هستند که با راهاندازی این مسیر بار ترافیکی گرگان کاهش محسوسی خواهد داشت.
وی از توسعه بیبرنامه در محلات طبیعت و چناران گرگان انتقاد کرد و گفت: اگر اکنون به این موضوع ورود نشود این مناطق به نسخه دوم محله چناران که دارای خانههای کوچک، کوچههای تنگ، بدون فضای سبز یا فضای ورزشی است، تبدیل خواهد شد.
عضو شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه برای مهار ساختوسازهای بیضابطه، باید با مالکان وارد مذاکره شد، افزود: ایجاد معبر ۱۴ متری در منطقه طبیعت میتواند هم از پیشروی غیرمجاز جلوگیری کند و هم امکان تردد اضطراری همچون خودروهای آتشنشانی را فراهم سازد.
وی با اشاره به ظرفیت بالای این منطقه برای توسعه اصولی گفت: میتوان از طریق توافق با مالکان، بخشی از زمینها را آزادسازی کرد و در مقابل، ارزش افزوده قابلتوجهی برای زمینهای باقیمانده ایجاد کرد؛ اقدامی که هم شهر را نجات میدهد و هم درآمدی برای شهرداری ایجاد میکند.
مقسم در پایان گفت: در پروژه مسکن ملی که ۶۸۰ واحد در حال اجراست، باید زیرساختهای مناسب، فضای سبز، فرهنگی و خدماتی پیشبینی شود تا مردم با رغبت ساکن شوند و این منطقه به یک الگوی توسعه پایدار تبدیل شود.


نظر شما