حسین پناهی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بهصورت منظم و مستمر، هر دو هفته یکبار جلسات کمیته خطوط اتوبوسرانی اصفهان با حضور معاونان ترافیک مناطق شهرداری، کارشناسان و مدیران مربوطه از مجموعههای اتوبوسرانی و تاکسیرانی تشکیل میشود.
وی افزود: در این جلسات، تمام درخواستهای مردمی، پیشنهادهای ثبتشده در سامانهها، نیازسنجیهای انجامشده از سوی شهرداری و تحلیلهای مبتنی بر بار ترافیکی، توسعه بافتهای مسکونی، ایجاد یا توسعه ارگانها، مدارس و افتتاح خیابانها و گذرگاههای جدید مورد بررسی دقیق قرار میگیرد.
معاون بهرهبرداری شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان تاکید کرد: هدف اصلی این جلسات، ارائه بهینهترین سطح خدمات به شهروندان و ارتقای کیفیت سیستم حملونقل عمومی است که یکی از دستاوردهای این کمیته، کاهش سر فاصله زمانی حرکت اتوبوسها و افزایش رضایتمندی مردم در استفاده از این ناوگان بوده است.
پناهی با اشاره به راهاندازی خط جدید اتوبوس گفت: بهتازگی خط ۱۲۲ راهاندازی و در اختیار شهروندان قرار گرفته است، همچنین فاز پنجم سامانه اتوبوس تندرو (BRT) نیز افتتاح شد که خط ۳۴ را از میدان قدس تا سپاهشهر امتداد میدهد و شهروندان هماکنون بهراحتی از آن بهرهمند هستند.
وی ادامه داد: وضعیت عمومی اتوبوسرانی در اصفهان رضایتبخش است و مردم استقبال خوبی از خطوط موجود دارند.
معاون بهرهبرداری شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد خیابانها و محلههای شهری و مجتمعهای مسکونی در سطح مناطق مختلف اصفهان به خطوط اتوبوسرانی دسترسی سریع و نزدیک دارند.
پناهی گفت: تلاش کردهایم تا به استانداردهای بینالمللی در فاصله بین ایستگاهها که حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ متر است، دست یابیم و شهروندان بتوانند بدون زحمت و در کوتاهترین فاصله ممکن از ایستگاههای اتوبوس استفاده کنند.
وی با اشاره به اقدامات صورتگرفته در حوزه رفاه سفرهای درونشهری بهویژه در فصل گرما افزود: از اسفند سال گذشته فراخوانی برای بررسی وضعیت فنی اتوبوسها بهویژه سیستم سرمایشی آنها صادر شد.
معاون بهرهبرداری شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان تاکید کرد: بهواسطه تلاشهای تیم فنی، اتوبوسهایی که دارای ایراد در سیستم سرمایشی بودند، مورد بررسی و اصلاح قرار گرفتند و در اتوبوسهایی که قابلیت نصب کولر داشتند، این سیستم راهاندازی شد.
پناهی گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از اتوبوسهای شهری به سیستم سرمایشی مجهز هستند و شهروندان در فصل تابستان از این امکانات بهرهمند میشوند.
وی ادامه داد: تعداد محدودی از اتوبوسها که بهطور ذاتی و از زمان تولید فاقد سیستم سرمایشی بودهاند، در حال حاضر در ناوگان فعالیت میکنند، این تعداد کمتر از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس است که در صورت تأمین اعتبارات لازم از سوی دولت و تحقق تعهدات مالی، با ورود ناوگان جدید از چرخه خارج خواهند شد، زیرا هدف ما تجهیز کامل ناوگان به سیستم سرمایشی و افزایش آسایش مسافران است.
معاون بهرهبرداری شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان با اشاره به توسعه خطوط BRT بیان کرد: در آینده نزدیک، چند دستگاه اتوبوس ۱۸ متری به ناوگان فاز نخست اتوبوسهای تندرو اضافه خواهد شد که این اقدام میتواند بهصورت محسوس سر فاصله حرکت اتوبوسها را کاهش داده و در حدود دو تا سه دقیقه این فاصله را بهبود ببخشد و این موضوع تأثیر مستقیمی بر سرعت و کیفیت جابجایی مسافران خواهد داشت.
پناهی با تأکید بر نقش مشارکت مردمی در ارتقای کیفیت خدمات حملونقل عمومی تصریح کرد: از شهروندان تقاضا داریم هنگام استفاده از ناوگان اتوبوسرانی، در صورت مشاهده هرگونه نقص یا ایراد همچون جانمایی نامناسب ایستگاهها، رفتار نامناسب راننده، نقص فنی در اتوبوس، نظافت یا سایر موارد، حتماً از طریق سامانههایی که تبلیغات آنها در داخل اتوبوسها نصب شده، یا با تماس با شماره ۱۳۷ و انتقال به بخش اتوبوسرانی، نقطهنظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کنند.
وی اضافه کرد: بازخوردهای شهروندان برای ما بسیار ارزشمند است و ما را در مسیر ارتقای مستمر کیفیت خدمات یاری میرساند.


نظر شما