به گزارش خبرگزاری ایمنا، اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان با همکاری شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان با هدف ارتقای فرهنگ شهروندی با محوریت اخلاق شهروندی، اقدام به برگزاری دورههای آموزشی ویژه عموم رانندگان کرده است.
در این دوره دو روزه رانندگان با آموزش فرهنگ شهروندی همچون خوش رویی، تکریم ارباب رجوع، نحوه رفتار با گروههای حساس همچون سالمندان، کودکان و افراد دارای معلولیت (نابینایان، ناشنوایان و افراد دارای معلولیت ذهنی و حرکتی) و مدیریت خشم و استرس آشنا خواهند شد.

این آموزشها که از تیر سال جاری آغاز شده، قرار است تا پایان سال جاری، حداقل نیمی از رانندگان ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان مورد آموزش فرهنگ شهروندی با محوریت اخلاق شهروندی قرار گیرند.
از جمله مباحث اخلاق شهروندی شامل مشارکت، هویت، کنترل خشم، مهارتهای ارتباطی، حریم خصوصی و حسن تعلق شهری میشود که توسط مدرس شهروندی بیژن قربانی به رانندگان آموزش داده میشود و با ارائه مجموعه توصیههای فرهنگ شهروندی با محوریت اخلاق شهروندی به رانندگان، امید است با رعایت حقوق شهروندی، رفتارهای مسئولانهتری در رانندگی داشته باشند و به ارتقای فرهنگ شهروندی کمک کنند.


نظر شما