به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان، محمدرضا نظریان در برگزاری اجلاس روسای آموزشی مناطق استان، اثرگذاری ارتباطات این نهاد آموزشی را با آحاد جامعه بسیار عمیق دانست و اظهار کرد: فرایند توسعه هر جامعهای در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از مسیر آموزش و پرورش آغاز میشود، بنابراین اگر جوامع، سیاستگذاران و برنامهریزان در هر جایگاهی، این نهاد را بهعنوان رکن تحولی در نظر گیرد، بسیار ارزشمند است.
وی افزود: یکی از افتخارات نهاد آموزش و پرورش این است که سند تحول بنیادین اقتباس از اسناد فرادستی، قرآن کریم، وصایا و توصیههای ائمه معصومین است، چرا که اهداف تربیتی، هدایت دانشآموز در مسیر حیات طیبه، زندگی پاک و شرافتمندانه است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره مشروعیت و مقبولیت مدیران، تصریح کرد: مشارکت کارکنان در تصمیمگیریها و فرایند برنامهریزی، محوریت برنامههای سازمان و پرهیز از منافع سلیقهای و شخصی، برخورد صادقانه با همکاران، توجه به پیشنهاد در اصلاح امور، توجه به تفاوتهای افراد و احترام بدون توجه به جایگاهها، به روزرسانی مطالعات، بیان نقاط قوت و گوشزد کردن نقاط قابل بهبود، صدا زدن افراد با القاب محترمانه از جمله مباحث مورد پذیرش و وجاهت است.
وی با بیان اینکه در دنیای امروز فناوریهای نوین به ویژه هوش مصنوعی، فرصتهای جدیدی را برای نظام آموزشی ایجاد کردهاند، گفت: تمام مدیران از مدرسه تا نظام تعلیم و تربیت باید بهطور مداوم دانش و مهارتهای خود را با ابزارهای نوین همچون هوش مصنوعی بهروز کنند تا بتوانند نسل آینده را برای زندگی و کار در دنیای دیجیتال آماده کنند.
نظریان افزود: در دنیایی که فناوریهای نوین و هوش مصنوعی مرزهای آموزش را دگرگون کردهاند مدیران بهعنوان پیشگامان عرصه تعلیم و تربیت نیازمند توسعه حرفهای و بهروزرسانی مستمر دانش خود هستند.
وی خاطرنشان کرد: بیگمان در هر نقطهای و مسئلهای، تغییر نگاه مدیریت میتواند زیر مجموعه را تغییر دهد، بنابراین هر تحولی که از ذهن و افکار ما آغاز میشود، این تفکر صحیح است که میتواند بهعنوان بذر اولیه برای ایجاد یک ساختار محکم و ارزشمند در زندگی عمل کند.


نظر شما