به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از فوربز، بر اساس گزارش «فوربز ۲۰۲۵ کسبوکارهای کوچک»، حدود ۴۵ درصد از کسبوکارهای کوچک با رشد سریع درآمد، سرمایهگذاری در فناوریهای نوظهور را به عنوان اولویت اصلی سال آینده خود اعلام کردهاند، در حالی که این میزان در میان همه کسبوکارهای کوچک تنها ۳۳ درصد است، همچنین ۵۴ درصد از این کسبوکارهای پررشد از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی استفاده میکنند، در حالی که این رقم در میان سایر رقبا ۴۳ درصد است.
علاوه بر این، ۵۷ درصد از کسبوکارهای با رشد بالا، کارکنان خود را به استفاده از هوش مصنوعی تشویق میکنند، در حالی که این میزان در کل کسبوکارها ۴۳ درصد است، با این حال بزرگترین چالش این شرکتها آموزش کارکنان برای استفاده از فناوریهای جدید است؛ ۳۱ درصد از مدیران کسبوکارهای با رشد بالا این موضوع را به عنوان مهمترین مانع گزارش کردهاند، جالب است که این کسبوکارها علیرغم تمرکز بر فناوری، تمایلی به افزایش نیروی متخصص فناوری اطلاعات ندارند و تنها ۲۸ درصد آنها قصد افزایش پرسنل IT را دارند که با روند کلی بازار همخوانی دارد، همه کسبوکارهای کوچک بر اهمیت بهبود تجربه مشتری و افزایش وفاداری تأکید دارند که این اهداف با بهرهگیری از هوش مصنوعی قابل تحققتر میشوند، بنابراین اتخاذ فناوریهای نوین، به ویژه هوش مصنوعی، میتواند عامل تمایز مهمی برای کسبوکارهای کوچک در مسیر رشد سریع و پایدار باشد و فرصتهای جدیدی برای بهبود خدمات و افزایش رضایت مشتریان فراهم آورد.




نظر شما