به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسمزاده امروز _چهارشنبه هجدهم تیر_ در برنامه رادیویی «بیواسطه با مردم» با اشاره به جنگ ۱۲ روزه تحمیلی اخیر اظهار کرد: امیدوارم شاهد تکرار جنگ نباشیم، اما از دشمن هر اقدامی محتمل است، در این فاصله شهرداری و سایر دستگاهها بر اساس تجارب گذشته تلاش کردند برای شرایط خاص پیشبینیهای لازم را انجام دهند.
وی با بیان اینکه باید پارکینگهای سطح شهر و محیطهایی برای شرایط اضطراری پیشبینی شود، افزود: تلاش شده است بهگونهای هماهنگ شود که برای ارائه خدمات و رفتوشد شهری مشکلی پیش نیاید و اگر مشکلی پیش آمد، دستگاهها بتوانند در اسرع وقت در خدمت مردم باشند و شرایط لازم را فراهم کنند.
شهردار اصفهان با اشاره به پروژههای شهر در قالب مجموعه پرواز تصریح کرد: در این راستا تیر سال جاری فاز نخست کمپ شرق که مشابه باغ فدک و در مجاورت باغ ارغوان است، افتتاح میشود؛ این کمپ برای میهمانان در فصول مختلف و افرادی که علاقهمند هستند بهصورت کمپر سفر کنند، ارائه خدمات انجام میدهد.
سوال شهروندان و پاسخ مسئولان
بخش دیگر این برنامه به پرسش شهروندان و پاسخ مدیران شهری اختصاص یافت.
عزم جزم منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان برای مقابله با میوهفروشان متخلف
شهروند: کنار گذر چمران به سمت ورودی بلوار بعثت نبش کوچه ۵۲، در رابطه با سد معبر گزارش دادهایم، اما کسی جوابگو نبوده است، در ورودی کوچه مغازه میوهفروشی یک درِ غیر قانونی باز کرده است، به شهرداری مراجعه کردیم، اما بعد از یک هفته جوابی نگرفتیم.
علی قاسمزاده، شهردار اصفهان: اگر این مورد مصداق سد معبر باشد، باید شهرداری ورود پیدا کند.
مشکل پارک خودرو را در نقاط زیادی از شهر داریم و جلسات زیادی با پلیس راهور برگزار شده است، هرکجا امکان ساماندهی بوده انجام شده است، راه حل این مشکل مشارکت میان شهرداری، پلیس راهور و کاسب است، اگر مشکل حل نشد باید روشهای قانونی را پیش بگیریم.
محمدمهدی کریمی، مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان: تنها ظرفیت قانونی شهرداری برای برخورد با مشاغل مزاحم، بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداریها است که مستلزم طی کردن تشریفات خاصی است، با تمام ظرفیت برای مقابله با این موضوع وارد شدیم.
از زمان اعلام وصول شکایت تا امروز سه مرتبه این واحد پلمب شده است، آخرین بار بیستودوم اردیبهشت سال جاری بود که مالک اوایل خرداد اقدام به فک پلمب غیر قانونی کرد و امروز دستور دادستان مبنی بر پلمب مجدد را دریافت کردیم.
درِ داخل کوچه غیر قانونی است، بههمین جهت اخطار داده شده است و باید بسته شود؛ طبق قانون سد معبر و پارک خودروهای مختلف آسایش را از اهالی کوچه گرفته است، از اینرو بهشدت پیگیر این کار هستیم.
لزوم تغییر پوشش گیاهی در منطقه ۱۲ اصفهان
شهروند: ساکن منطقه ۱۲ هستم و درخواست دارم زبالهها بهموقع جمعآوری و به فضای سبز رسیدگی شود.
علی قاسمزاده، شهردار اصفهان: شهر ما بهخاطر شهروندان مطالبهگر زنده است، برای نظافت شهر طرف قرار داد ما شرکتهایی هستند که برای متر مربع با آنها قرارداد بسته میشود و دستگاه نظارت دارند، اما اینکه چرا رضایت مردم حاصل نمیشود، بخشی مربوط به نظارت ما است؛ درواقع هزینه انجام میشود، اما رضایت شهروندان حاصل نمیشود.
عباسعلی علیخاصی، مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان: منطقه ۱۲، منطقه وسیعی است و بهلحاظ وسعت بزرگترین محله است، از اینرو نظافت و ارائه خدمات سخت است، کل منطقه را به پنج بلوک تقسیم کردیم و ۱۷۲ کارگر خدمترسانی میکنند.
در بعضی نقاط آسیبهای جدی داریم که ناشی از همکارینکردن مردم است، کارشناسان در محلات و فرهنگسراها آموزشهای لازم را دادند، برخی از نقاط کمکاری از پیمانکار بوده که جریمه انجام شده و در منطقه کمبود آب داریم و آب شور است، همچنین خاک خوبی ندارد.
کارشناسان سازمان فضای سبز وارد عمل شدند، در بعضی پارکها باید نوع پوشش گیاهی تغییر کند.
همکاری شهرداری و اداره میراث برای رفع مشکل خیابان بازارچه
شهروند: در منطقه ۴ خروجی بازارچه به سمت شهرستان مشکلات زیادی وجود دارد، بهطوری که در ساعات اوج ترافیک مدت زمان طولانی معطل میشویم.
علی قاسمزاده، شهردار اصفهان: این مکان ادامه تپه اشرف است و بحث میراثی دارد؛ در این دوره بخش قابل توجهی از خیابان تعریض شد، اما این نقطه را کاری نمیتوان کرد، بهویژه جبهه غربی که تپه قرار دارد، امکان مداخله وجود ندارد.
سید روحالله سیدالعسگری، معاون میراث فرهنگی استان اصفهان: تپه اشرف در گذشته بهصورت یک سره بوده و زمانی که خیابانکشی میشود، خیابان از وسط تپه عبور میکند و قسمتی از تپه به ضلع شمالی میافتد که یکی از سکونتگاههای مردم اصفهان بوده است.
حتی در عملیاتهای عمرانی که چند سال پیش انجام شد به اسکلتها و آثاری از دوره اشکانیان برخوردیم، آن قسمت که قرار بود لوله عبور کند کاوش شد، این مکان محیط باستانی است و امکان دخل و تصرف و ترمیم وجود ندارد.
تپه در عرصه تاریخی قرار دارد که یکسری ضوابط دارد، با این وجود جلسهای با شهرداری برگزار میکنیم، شاید بتوانیم از ضلع دیگری اصلاح را انجام دهیم.
حمید عصارزادگان، مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان: این مکان سالها است، مهر میراثی خورده، اما اقدامی انجام نمیشود، پیشنهاد میکنم با همکاری میراث برای اصلاح آن اقدام کنیم، پلاکهای زیادی آزادشده و تنها یک پلاک باقی مانده که ماده ۸ شده است.
بررسی ایده احداث برکه کنار پل شهرستان
شهروند: پیشنهاد میکنم در مکان پل شهرستان دریاچه مصنوعی احداث شود.
علی قاسمزاده، شهردار اصفهان: این پیشنهاد قابل بررسی است، در گذشته پیشنهادهایی برای ایجاد برکه در مجاورت پل شهرستان بوده تا از این ظرفیت استفاده شود، اما این مکان ویژگیهای زیستمحیطی و تاریخی دارد که هر اقدامی نمیتوان در آنجا انجام داد.
این موضوع را باید تیم کارشناسی بررسی کنند، بنابراین تقاضا میکنم این شهروند ایده خود را بهصورت مکتوب به مدیر منطقه ۴ اصفهان تحویل بدهد.
حمید عصارزادگان، مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان: امیدوارم همیشه آب در رودخانه جاری باشد، پلتاریخی شهرستان خط قرمز است و باید موارد تاریخی مد نظر قرار بگیرد، در شورای سیاستگذاری این مورد را بهعنوان یک ایده مطرح و پیگیری میکنیم.
حجمترافیک و ایمنی دو عامل برای زمانبندی چراغ خطرها
شهروند: در چهارراه تختی به محض اینکه چراغ قرمز تقاطع عبدالرزاق و مسجد سید همزمان سبز میشود، ترافیک شدیدی بهوجود میآید که تقاضا میکنم تدبیری برای این مکان انجام شود.
علی قاسمزاده، شهردار اصفهان: چهارراه تختی یکی از شریانهای اصلی شهر است، بهطور قطع الگوهای مختلفی شبیهسازی شده و این بهترین الگو بوده است.
سعید ساکت، معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان: پس از اجرای زیرگذر میدان امام علی (ع) و بستهشدن محور چهارباغ عباسی و ایجاد گرههای ترافیکی در خیابان عبدالرزاق، حجم ترافیک زیادی به سمت چهارراه تختی وارد میشود، فازبندیهای مختلفی برای چهارراه تختی در نظر گرفتیم.
بنا بر پیک صبحگاهی و عصرگاهی، ساعت تعطیلی مدارس و فصول مختلف فازبندی تغییر میکند، فازبندی براساس نرمافزار قدرتمند شبیهسازی ترافیک انجام میشود؛ بهعنوان مثال در یک ساعت صبحگاهی تردد در محور تختی، بیش از ۹۰۰ خودور از خیابان عبدالرزاق بهطور مستقیم، بیش از ۷۰۰ خودرو راستگرد و ۴۰۰ خودرو چپگرد به سمت چهارباغ پایین است، در ۲۴ ساعت بیش از ۱۲ هزار خودرو از خط مستقیم عبور میکند.
سعی میکنیم بهترین فاز را اجرا کنیم، چراکه پارک دوبل ظرفیت و توان شبکه را کاهش میدهد و به چالشهای ما اضافه میکند، اما تلاش میشود بهترین فاز در آن زمان اجرایی شود، همچنین در زمانبندی حجم ترافیک و ایمنی در نظر گرفته میشود.
نظر شما