ورود متا به بازار عینک‌های هوشمند با خرید سهام ری‌بن

Meta Platforms Inc. با خرید سهامی به ارزش حدود ۳ میلیارد یورو (۳.۵۲ میلیارد دلار) در شرکت EssilorLuxottica، گامی استراتژیک در جهت تقویت حضور خود در بازار عینک‌های هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی برداشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از رویترز، Meta Platforms Inc. به تازگی اعلام کرد که حدود ۳٪ از سهام شرکت EssilorLuxottica، تولیدکننده عینک‌های معروف ری‌بن و اوکلی، را به ارزش تقریبی ۳ میلیارد یورو (۳.۵۲ میلیارد دلار) خریداری کرده است. این اقدام، که به گفته منابع آگاه صورت گرفته، نشان‌دهنده استراتژی Meta برای گسترش دامنه فعالیت‌های خود به حوزه فناوری‌های پوشیدنی و هوش مصنوعی است.

EssilorLuxottica و Meta در گذشته همکاری‌های مشترکی در زمینه توسعه عینک‌های هوشمند داشته‌اند، از جمله این همکاری‌ها می‌توان به معرفی عینک‌های هوشمند Ray-Ban Meta در سال ۲۰۲۳ اشاره کرد که با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شد، همچنین بتازگی همکاری جدیدی با برند Oakley برای تولید عینک‌های هوشمند مجهز به هوش مصنوعی آغاز شده است.

با این سرمایه‌گذاری، Meta به دنبال تقویت زیرساخت‌های هوش مصنوعی خود و جذب کاربران جدید از طریق ارائه دستگاه‌های هوشمند مبتنی بر AI است. این حرکت همچنین نشان‌دهنده تمایل Meta به گسترش فعالیت‌های خود فراتر از پلتفرم‌های سنتی و ورود به بازارهای جدید فناوری است، در حال حاضر EssilorLuxottica تمایلی به اظهار نظر در مورد این سرمایه‌گذاری نداشته است، اما پیش‌بینی می‌شود که این همکاری‌ها در آینده نزدیک توسعه پیدا کند.

کد خبر 883113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.