به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم اکبر بهنامجو امروز _چهارشنبه هجدهم تیر_ در نخستین جلسه هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان قم با اشاره به اهمیت نقش روابط عمومیها در مدیریت افکار عمومی و تقویت همبستگی ملی، اظهار کرد: در شرایط جنگ رسانهای، روابط عمومیها باید محور موجآفرینی باشند و از روزمرگی فاصله بگیرند.
وی با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و امام سجاد (ع)، تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان را اقدامی مهم و تحولآفرین توصیف کرد و افزود: این شورا ظرفیت بینظیری برای همافزایی، همفکری و هماهنگی اقدامات فرهنگی و رسانهای دارد و باید به الگویی برای سایر استانها تبدیل شود.
استاندار قم با بیان اینکه در جنگ ۱۲ روزه اخیر پیروزی از آنِ جبهه مقاومت بود، نقش رسانه و افکار عمومی را در این پیروزی تعیینکننده دانست و گفت: این موفقیتها نباید فراموش شوند؛ بلکه باید با اقدامات ویژه رسانهای، تبدیل به سرمایه اجتماعی پایدار شود. روابط عمومیها مسئول زنده نگه داشتن این امید و همدلی در جامعه هستند.
بهنامجو با اشاره به لزوم عبور از اقدامات عادی و روزمره ادارات، تصریح کرد: روابط عمومیها باید کارویژههای فرهنگی و اجتماعی خود را فعال کنند؛ موجآفرینی رسانهای از جنس فرهنگی میتواند اثرگذاری بیشتری نسبت به اقدامات مستقیم داشته باشد.
وی بر حمایت کامل استانداری از برنامهها و طرحهای شورای هماهنگی تأکید و عنوان کرد: با همکاری پژوهشی و برنامهریزی دقیق، میتوان حتی برای برنامههای هزینهبر نیز منابع تأمین کرد. باید مدیران دستگاهها را مجاب کرد تا بودجه مشخصی به روابط عمومی تخصیص دهند.
استاندار قم از ترکیب متنوع و توانمند این شورا ابراز خرسندی کرد و گفت: این ترکیب از نهادهای مختلف، بیش از ۹۰ درصد جامعه استان را نمایندگی میکند و اگر استانی کار کنیم، در واقع کشوری کار کردهایم، چراکه قم همواره مبدأ حرکتهای اثرگذار در کشور بوده است.
بهنام جو گفت: از اعضای هیئت رئیسه انتظار داریم با ابتکار عمل، برگزاری نشستهای تخصصی، و ایجاد موج رسانهای مؤثر، نقش فعالتری در تقویت انسجام ملی و دفاع از دستاوردهای نظام ایفا کنند.



نظر شما