۷۲ به توان ۹۰ میلیون

۷۲ نفر عاشورا را ساختند اما امروز ۹۰ میلیون نفر از ملت ایران آن را ادامه می‌دهند. این ملت، فرزندان کربلایی و نسل تکثیر شده‌ عباس، حبیب و زهیر هستند، اگر کربلا یک جرقه بود، ایران امروز آتشی است که ظلم را می‌سوزاند و تا پای جان ایستاده است.

به گزاش خبرگزاری ایمنا، عاشورا یک حادثه تاریخی نبود؛ یک جرقه بود. جرقه‌ای که در دل تاریخ افتاد و هرگز خاموش نشد، از ظهر عاشورا، تا سحر فکه؛ از خیمه‌های سوخته، تا پهپادهای ایرانی در آسمان حیفا. این آتش «لا تُبردا أبدًا»، خاموش نمی‌شود، نه با آب‌پاش‌های رسانه‌ای، نه با قطعنامه‌های شورای حکام.

کربلا فقط در سال ۶۱ هجری نایستاد، شمشیرها در عصر عاشورا به نیام نرفت. هنوز نیزه‌ها، دل می‌شکافند؛ هنوز تیرها، گهواره نشانه می‌گیرند و هنوز، علم در دستان عباس است.

ملت ایران از همان ظهرِ تفته‌ی عاشورا برخاسته؛ در خاک‌ریزهای فکه، در سنگرهای سوسنگرد، در کوچه‌پس‌کوچه‌های سوریه، در عملیات‌های تاریک‌روشنِ سحرگاهی برفراز جولان، و در نبردهای دوازده‌روزه‌ای که صهیونیسم را به آتش کشید.

انقلاب اسلامی، ادامه همان «نه» بزرگ به یزید است، یک «نه» که با خون معنا گرفت، همان‌طور که امام حسین (ع) زیر بار بیعت نرفت، این ملت هم زیر بار تحمیل نخواهد رفت. اگرچه، دشمن امروز شمشیر ندارد؛ اما بمب دارد. ظلم، همان ظلم است؛ فقط نقابش عوض شده.

امروز ملت ایران، در همان خط یاران امام حسین (ع) ایستاده‌اند. با این تفاوت که ۷۲ نفر نیست، ۹۰ میلیون نفر شده، اما قاعده همان است؛ انتخاب میان «تسلیم» یا «تکبیر»، میان «ذلت» یا «شهادت». عاشورا فقط واقعه نبود، قاعده بود و انقلاب اسلامی، ادامه‌ی این قاعده است.

حجت الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: انقلاب اسلامی در امتداد نهضت سیدالشهدا، حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع)، شکل گرفته است. بنابراین، این انقلاب تداوم حرکت امام حسین (ع) است، متناسب با شرایط و مقتضیات زمانی.

وی افزود: فرهنگ ظلم و جنایت از صدر اسلام تا امروز در محتوا تغییری نکرده، بلکه تنها ابزار و شیوه‌های آن متفاوت شده است. اگر در گذشته ظلم با شمشیر و اسب انجام می‌شد، امروز با بمب‌های شیمیایی، سلاح‌های پیشرفته، تانک‌ها و تکنولوژی روز صورت می‌گیرد. ماهیت ظلم همان است؛ همان‌گونه که یزیدیان در روز عاشورا یاران امام حسین (ع) را به شهادت رساندند، امروز نیز اسرائیل و آمریکا دست به جنایاتی می‌زنند که حتی یزید نیز در برابر آن‌ها شرمنده است؛ نسل‌کشی می‌کنند و کودکان را به خاک و خون می‌کشند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مظلومیت در حادثه کربلا به‌وضوح قابل مشاهده است. امام حسین (ع) مظلوم بود، اما منظلم نبود. ما در این زمینه با چهار واژه کلیدی روبرو هستیم: «ظالم»، یعنی کسی که ظلم می‌کند؛ «مظلوم»، یعنی کسی که در برابر ظلم ایستادگی و مقاومت می‌کند؛ و «منظلم»، یعنی کسی که در برابر تجاوز سکوت کرده و خود را برای پذیرش تجاوزهای بیشتر آماده می‌سازد. امام حسین (ع) مظلوم بود چون با تمام توان خود در برابر ظلم ایستاد. او حتی فرزند شش‌ماهه خود را نیز برای دفاع از حق به میدان آورد. امروز نیز مردم ایران تمام توان خود را برای مقابله با ظلم اسرائیل به‌کار گرفته‌اند.

انقلاب اسلامی امتداد نهضت عاشورا است

حجت الاسلام سالک ادامه داد: قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی، که شامل توان موشکی و پهپادی است، ابزاری برای دفاع مظلومانه است. در اصلِ مظلومیت، بین ما و کربلا یک خط مشترک وجود دارد؛ همان‌گونه که امام حسین (ع) همه ظرفیت‌های خود را برای دفاع از حق به میدان آورد، ملت ایران نیز از همه امکانات خود برای مقابله با ظلم بهره گرفته است.

وی تأکید کرد: ماهیت فرهنگی انقلاب اسلامی با فرهنگ کربلا یکی است. شعار «هیهات منّا الذله» فقط یک شعار نیست؛ بلکه یک خط مشی است. امام حسین (ع) و یارانش هیچ‌گاه در برابر یزیدیان تسلیم نشدند. آنان جان خود را فدا کردند اما دست بیعت با ظلم ندادند. امروز نیز، با وجود همه فشارها، ترامپ‌ها و دشمنان، ملت ایران که ملتی عاشورایی است، هرگز تسلیم آمریکا نخواهد شد، حتی اگر همگی شهید شویم. این حقیقتی انکارناپذیر است و ملت ایران آن را در روز عید غدیر، در تشییع پیکر شهدا، و در دهه محرم در شهرهایی چون یزد، زنجان، اصفهان، تبریز و دیگر مناطق کشور، به نمایش گذاشتند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: مراسم شیرخوارگان حسینی امسال در ۹ هزار نقطه از ایران و در ۴۵ کشور دنیا برگزار شد. مادران در این مراسم، فرزندان خود را وقف سربازی امام زمان (عج) کردند. این فرهنگ، فرهنگ پیروزی است.

به گزارش ایمنا، مردان این خاک، همه یک پا قاسم‌اند، یک پا عباس؛ حتی اگر دست‌شان را بسته باشند، بر زبان‌شان که بُرنده‌تر از شمشیر است هنوز جاری‌ست: «هیهات منّا الذله». در راه حق، کوتاه نمی‌آید. چون این راه، به انتهای نیزه نمی‌رسد؛ به قاف می‌رسد. آنجا که پرچم، در دستِ منتقمی‌ست که «یملأ الارض قسطاً و عدلاً»، با همان قیامی که در محرم شروع شد و در آدینه‌ی ظهور تمام خواهد شد.

کد خبر 881947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.