به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از انجمن مددکاران اجتماعی ایران، سیدحسن موسوی چلک اظهار کرد: یکی از وظایف مهم مددکاران اجتماعی در زمان بحران، ارائه خدمات از راه دور به مردم است. آشنایی مردم با خدمات تلفنی مشاورهای، این امکان را فراهم میکند تا بتوانند در شرایط دشوار پاسخ سوالات خود را دریافت کرده و ابهاماتشان را رفع کنند.
وی به معرفی برخی از خطوط فعال مشاورهای پرداخت و افزود: شماره تلفن ۱۴۸۰، یا همان صدای مشاور سازمان بهزیستی، به صورت شبانهروزی و رایگان در حوزههای مختلف خدمات مشاوره ارائه میدهد. همچنین، خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی نیز برای مداخلات در مواقع اضطراری فعال است.
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: اگر خانوادهای دارای فرزند دانشآموز باشد و در بحرانهای طبیعی یا غیرطبیعی با مشکل مواجه شود، میتوانند با خط ۱۵۷۰، یا همان "خط ملی نماد"، تماس بگیرند. همچنین برای دریافت اطلاعات درباره اعتیاد و راههای پیشگیری، خط ملی ۰۹۶۲۸ در دسترس عموم قرار دارد.
وی با تأکید بر اهمیت دسترسی همگانی به این خدمات خاطرنشان کرد: آشنایی هر شهروند با این خطوط مشاورهای میتواند شرایطی را فراهم کند که در کوتاهترین زمان ممکن، راهنماییهای لازم را از مددکاران و سایر متخصصان دریافت کرده و بحرانهای پیشرو را بهتر مدیریت کند.


نظر شما