فرودگاه قزوین با تغییرات فنی به کانون حمل‌ونقل هوایی تبدیل می‌شود

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به نظر می‌رسد با تغییرات کارشناسی و فنی در فرودگاه قزوین و یک سرمایه‌گذاری اساسی بتوان از این منطقه به عنوان کانون حمل و نقل هوایی استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حسین پورفرزانه عصر امروز _چهارشنبه یازدهم تیر_ در نشست با محمد نوذری استاندار قزوین اظهار کرد: فرودگاه خدمات هواپیمایی ویژه قزوین در حال حاضر با ۱۲۰۰ متر باند ظرفیت خوبی برای امور پشتیبانی دارد، اما لازم است با کمک بخش خصوصی برای توسعه آن اقدام شود.

وی افزود: در صورت الحاق زمین‌های اطراف به فرودگاه قزوین و توسعه و تعریض باند این فرودگاه به دو برابر وضع موجود امکان فرود هواپیماهای مسافری کوچک در این فرودگاه مهیا می‌شود. قزوین موقعیت جغرافیایی خوبی دارد و با نزدیکی به تهران می‌تواند در شرایط خاص و ویژه به عنوان پشتیبان فرودگاه مهرآباد تهران و فرودگاه پیام البرز عمل کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور تصریح کرد: به نظر می‌رسد با تغییرات کارشناسی و فنی در فرودگاه قزوین و یک سرمایه‌گذاری اساسی بتوان از این منطقه به عنوان کانون حمل و نقل هوایی استفاده کرد.

پورفرزانه اضافه کرد: در حال حاضر بخش ایرتاکسی در فرودگاه راه‌اندازی شده که می‌توانیم آن را در چند خط ارتقا بخشیم و با توسعه باند فرودگاه نیز به شهرهای اطراف پرواز داشته باشیم. همچنین برای استفاده از فرودگاه قزوین در حوزه حمل‌ونقل محصولات کشاورزی آمادگی داریم و درصددیم با استفاده از یک مشاور قوی امکان فرود هواپیماهای ۲۰ تا ۴۰ تن را مهیا کنیم.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود از محل اعتبارات توسعه آزادراه‌ها برای توسعه باند فرودگاه قزوین اقدام کنیم تا امکان فرود و استفاده از هواپیمای ۱۷ نفره مسافری فراهم شود.

جواد حق‌لطفی، معاون عمرانی استاندار قزوین نیز در این نشست گفت: در فرودگاه کنونی قزوین ظرفیت سرمایه‌گذاری داریم و از سوی یک متقاضی چهار موقعیت معرفی شده که تعدادی از زمین‌ها خارج از محدوده منابع طبیعی و یکی از زمین‌ها هم جزو اراضی درجه یک کشاورزی است، اما باید مکان‌ها مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد.

وی افزود: در شرایط کنونی می‌توانیم باند موجود را با خرید زمین‌های اطراف افزایش دهیم و چون نحوه کاربری کنونی برای فرودگاه قزوین لجستیک بار است لذا اتصال روگذر و زیرگذر راه‌آهن برای دسترسی به فرودگاه بسیار اهمیت دارد.

معاون استاندار قزوین با بیان اینکه از محل مولدسازی اراضی جهاد کشاورزی می‌توانیم طرح توسعه باند فرودگاه قزوین را عملیاتی کنیم، تصریح کرد: توسعه باند فرودگاهی و افزایش محدوده ۳.۵ کیلومتری به زمین‌ها حدود ۱,۶۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که با مشارکت بخش خصوصی باید عملیاتی شود.

حق‌لطفی اضافه کرد: یک مشاور طرح میزان هزینه توسعه باند فرودگاه را حدود ۷۰ میلیارد تومان برآورد کرده بود که با پیگیری مستند و دعوت از مشاوران دیگر توانسته‌ایم این هزینه را تا نصف کاهش دهیم و مشاور دیگری اعلام آمادگی کرده این طرح را با ۳۵ میلیارد تومان اجرایی کند.

کد خبر 881329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.