کمپین «Who is Hussain» در منهتن نیویورک با حضور عزاداران برگزار شد

کمپین «Who is Hussain» که در سال ۲۰۱۲ توسط گروهی از جوانان در لندن پایه‌گذاری شد، امروز در کشورهایی همچون آمریکا، فرانسه، هند، آلمان، نروژ، استرالیا و کانادا فعال است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در میان هیاهوی دنیای امروز و در حالی که نام اسلام با خشونت و افراط‌گرایی گره خورده است، کمپینی جهانی با نام «Who is Hussain» تلاش می‌کند چهره‌ای متفاوت از اسلام و آموزه‌های آن را به جهانیان معرفی کند. این کمپین که با الهام از قیام امام حسین (ع)، نماد آزادگی و عدالت‌خواهی، فعالیت می‌کند، با ارائه خدمات اجتماعی و فعالیت‌های فرهنگی، پیام صلح و دوستی را در سراسر جهان گسترش می‌دهد.

کمپین «Who is Hussain» که در سال ۲۰۱۲ توسط گروهی از جوانان در لندن پایه‌گذاری شد، امروز در کشورهایی همچون آمریکا، فرانسه، هند، آلمان، نروژ، استرالیا و کانادا فعال است و اعضای آن را نه تنها مسلمانان، بلکه پیروان سایر ادیان از جمله مسیحیان و هندوها نیز تشکیل می‌دهند.

Rewind 10 Seconds
00:00
00:00
00:00
Settings
Fullscreen
 

در منهتن نیویورک جوانان پرشور با ملیت‌های مختلف در یکشنبه منتهی به روز عاشورا گرد هم آمده‌اند تا امام حسین (ع) را به کسانی که تا کنون نامی از او نشنیده‌اند، معرفی کنند. مهدی دردشتی مداح این مراسم می‌گوید: «وقتی از امام حسین (ع) برای مردم اینجا می‌گوئیم، این تنها فرصتی است که به توانیم امام حسینبه کسانی که تا به حال نام ایشان را نشنیده‌اند و هیچ تصوری از کربلا و واقعه عاشورا نمی‌دانند معرفی کنیم. و عاشورا را مقدمه‌ای قرار دهیم تا با حقایق اسلام ناب محمد آشنا شوند.

این کمپین، امام حسین (ع) را به عنوان یک مصلح اجتماعی معرفی می‌کند و با تاکید بر ارزش‌هایی همچون ایثار، فداکاری، عزت، برابری و عدالت، تلاش می‌کند تا پیام قیام عاشورا را به گوش جهانیان برساند. اعضای این کمپین در نیویورک، با برگزاری برنامه‌های متنوعی از جمله توزیع غذا بین نیازمندان، اهدای خون، کمک به پناهجویان سوری و برگزاری نشست‌های بین ادیانی، به معرفی شخصیت امام حسین (ع) و ترویج این ارزش‌ها می‌پردازند.

Rewind 10 Seconds
00:00
00:00
00:00
Settings
Fullscreen
 

جذابیت‌های پنهان در روایت کربلا

اعضای کمپین معتقدند که داستان عاشورا، با وجود گذشت قرن‌ها، همچنان برای مخاطبان جذاب و تأثیرگذار است. دردشتی می‌گوید: «مخاطبان ما از شنیدن اینکه امام حسین (ع) با سپاهی ۷۲ نفره در برابر ظلم و ستم ایستادگی کرد، مسحور می‌شوند. این واقعیت که در آن سپاه، پیر و جوان، عرب و عجم، مسلمان و غیرمسلمان، برده و آزاد در کنار هم بودند، نشان می‌دهد که پیام امام حسین (ع) فراتر از مرزهای مذهبی و قومیتی است.»

تجمع میلیونی زائران در اربعین حسینی نیز از دیگر مواردی است که توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کند. این کمپین به قدمت چهل سال است که در نیویورک برگزار می‌شود.

کمپین «Who is Hussain»در منهتن نیویورک با حضور عزاداران برگزار شد

این داستان، نمونه‌ای از تأثیر شگرف پیام امام حسین (ع) بر قلب‌ها و ذهن‌های مردم در سراسر جهان است. کمپین «Who is Hussain» با فعالیت‌های خود، تلاش می‌کند تا این پیام را به گوش همگان برساند و چهره‌ای واقعی از اسلام را به جهانیان معرفی کند.

منبع: مهر

کد خبر 880995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.