به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمد نوذری ظهر امروز _شنبه هفتم تیر_ در نشست شورای تحول اداری استان قزوین اظهار کرد: طرح فوریتهای اداری (فواد) هرگونه ضعف و مشکلات در مواجهه کارمند با مراجعه کننده را کاهش میدهد و زمینه رضایتمندی و اعتماد مردم را به دستگاههای اجرایی ارتقا خواهد داد که این موضوع میتواند در افزایش سرمایه اجتماعی تأثیرگذار باشد.
وی افزود: این طرح از ششم اردیبهشت در قزوین به صورت پایلوت اجرا شده و طی بررسیهای به عمل آمده در این دو ماه اخیر بیشترین شکایات مردم در سامانه فواد مرتبط به این بوده که کارمندان دستگاهها کار مردم را به روزهای دیگر موکول میکنند، از این رو از مسئولان انتظار داریم کار مردم به فردا نسپارند و مشکلات مردم را به صورت آنی پیگیری کنند.
استاندار قزوین با بیان اینکه خروجی اجرای طرح فواد ارتقای سرمایه اجتماعی است، گفت: مدیران و مسئولان ادارات و دستگاههای اجرایی باید تمام همت خود را به کار گیرند و تمام شاخصهای ارزیابی این طرح از جمله توجه به حرمت و کرامت ارباب رجوع است.
نوذری اضافه کرد: مدیران دستگاههای اجرایی باید با تمام کارمندانی که در ارائه خدمات به مردم کوتاهی و کمکاری میکنند و حرمت آنها را نگه نمیدارند، برخورد قاطع و جدی داشته باشند. طرح فواد برای نخستین مرتبه در دولت چهاردهم اجرایی شده و عملکرد مدیران و کارمندان به صورت دقیق ارزیابی خواهد شد و آنچه که مورد ملاک عمل قرار میگیرد، کارایی، تخصص و کارشناسی است.
وی ادامه داد: علاوه بر طرح فواد، در طرح شهید رجایی که با اهداف افزایش اعتماد عمومی، ارتقای فرهنگ سازمانی، شفافیت، سلامت اداری و توسعه دولت الکترونیک هرساله با متولیگری سازمان برنامه و بودجه برگزار میشود نیز شاخصها بر اساس انصاف و رعایت عدالت و کار کارشناسی سنجیده میشود. بنابراین مدیران باید در این طرح نیز مشارکت فعال داشته باشند.
افزایش سرعت رسیدگی به شکایات اداری مردم
علی رحمانی، رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان قزوین نیز در این نشست با بیان اینکه سرعت رسیدگی به شکایات مردم از کارمندان دولت که در سامانه فواد ثبت شده به سه ساعت رسیده است، گفت: سامانه فواد که برای نخستین مرتبه در دولت چهاردهم به صورت پایلوت در قزوین برگزار شد، نوع جدیدی از خدمات دولت الکترونیک به شمار میآید که در این استان در حال اجرا است.
وی افزود: اجرای این طرح میتواند در بهبود عملکرد مدیران و همچنین کارمندان دولتی تأثیر گذار باشد و در همین خصوص اعتماد مردم نسبت به کارکنان دولت افزایش یابد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان تصریح کرد: کارکنان دولت در دستگاههای اجرایی باید کرامت ارباب رجوع را مد نظر خود قرار دهند و در کار مردم را به فردا موکول نکنند و در اسرع وقت به مسائل و مشکلات مردم پیگیری و رسیدگی کنند.
رحمانی ادامه داد: تمامی شکایات مردم در سامانه فواد به طور سریع و دقیق مورد پیگیری قرار میگیرد و منجر به حل مسائل میشود و این نقطه مثبت طرح فواد محسوب میشود و مردم میتوانند از این ظرفیت به درستی استفاده کنند.


نظر شما