لزوم آسیب‌شناسی جامع مصاحبه‌کنندگان در ارزیابی داوطلبان فرهنگیان

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت: افرادی که مسئولیت اجرای مصاحبه داوطلبان فرهنگیان را برعهده دارند، نقش کلیدی در کیفیت خروجی این فرآیند ایفا می‌کنند، بنابراین نیازمند آسیب‌شناسی جامع و عمیق‌تر مصاحبه‌کنندگان هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اکبر پناهی امروز _سه‌شنبه سوم تیر_ در جلسه مشترک اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان استان که با هدف تقویت تعاملات و بهبود فرایندهای جذب و تربیت نیروی انسانی تشکیل شد اظهار کرد: تعامل این دو نهاد کلید تحول در تربیت معلم است.

وی درباره اعمال تغییرات در روند مصاحبه‌ها و فرآیندهای ارزیابی، افزود: افرادی که مسئولیت اجرای مصاحبه داوطلبان فرهنگیان را برعهده دارند، نقش کلیدی در کیفیت خروجی این فرایند ایفا می‌کنند، بنابراین نیازمند آسیب‌شناسی عمیق‌تر هستیم و از همکاران درخواست کردیم آسیب‌شناسی جامع و کامل از عملکرد مصاحبه کنندگان در مراحل مختلف انجام دهند تا بتوانیم برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای ارزیابی داوطلبان داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان، حفظ انگیزه نیروهای جدید را پس از جذب مهم دانست و تصریح کرد: معتقدیم با حفاظت از انگیزه‌ها می‌توانیم شاهد تحول در نحوه آموزش و فعالیت‌های آموزشی باشیم، چرا که چنین محرکی می‌تواند به بهبود کیفیت تعلیم و تربیت منجر شود، بنابراین پیشنهاد دادیم گروه پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش مطالعه‌ای جامع انجام دهد تا دلایل این برتری شناسایی در فرآیندهای آینده اعمال شود.

وی درباره بررسی فرایندهای جذب از طریق ماده ۲۸ و پذیرش دانشجو معلمان گفت: فرایندهای جذب باید به گونه‌ای باز طراحی شود تا بهترین نیروها وارد نظام آموزش و پرورش شود، بنابراین این موضوع به آسیب‌شناسی مداوم و اصلاح روش‌ها نیازمند است.

پناهی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان به‌عنوان نهادی ماموریت‌گرا، وظیفه تربیت معلمان آینده را برعهده دارد و با برنامه‌ریزی دقیق و تعامل مستمر با آموزش و پرورش باید فرایندهایی را تعریف کنیم که به جذب نیروهای نخبه و کارآمد منجر شود و این هدف تنها با همکاری همه جانبه محقق خواهد شد.

وی با اشاره بر اهمیت همکاری بین دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق و تعامل سازنده، بتوانیم فرایندهای مؤثری برای تربیت معلمان آینده تعریف کنیم، چرا که هدف اصلی رسیدن به نظام تعلیم و تربیتی است که در آن معلمان با انگیزه، توانمند و متعهد، آینده‌سازان کشور را تربیت کنند.

کد خبر 878847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.