۷۳۶۶ تماس تلفنی مزاحمت با اورژانس کردستان

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان از پاسخگویی این مرکز به بیش از ۹۲ هزار تماس تلفنی در فصل بهار سال جاری خبر داد و گفت: ۷۳۶۶ مورد از تماس‌های دریافتی مربوط به مزاحمت‌های تلفنی بوده که بر روند امدادرسانی تاثیر منفی داشته است.

بابک هدائی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: در سه ماه نخست سال جاری، کارشناسان مرکز دیسپچ اورژانس ۱۱۵ استان کردستان موفق به پاسخگویی به ۹۲ هزار و ۳۳۲ تماس تلفنی شدند که از مجموع تماس‌های برقرار شده، ۱۱ هزار و ۸۱۶ مورد به صورت تلفنی، مشاوره و راهنمایی پزشکی دریافت کردند.

وی از ابلاغ ۲۲ هزار و ۱۹۴ مأموریت به پایگاه‌های اورژانس در سراسر استان خبر داد و گفت: این مأموریت‌ها شامل انواع حوادث ترافیکی، بیماری‌ها و سایر سوانح بوده است.

رئیس اورژانس کردستان با انتقاد از تماس‌های غیرضروری و مزاحم، گفت: طی سه ماه گذشته، ۷۳۶۶ مورد از تماس‌های دریافتی این مرکز مربوط به مزاحمت‌های تلفنی بوده که بر روند امدادرسانی تأثیر منفی داشته است.

هدائی در ادامه جزئیات مأموریت‌های انجام‌شده را تشریح کرد و ادامه داد: از مجموع مأموریت‌های صورت گرفته، ۴۵۹۴ مورد مربوط به حوادث ترافیکی و ۲۸۹۳ مورد مرتبط با سایر حوادث بوده است.

وی اضافه کرد: ۱۴ هزار و ۶۶۲ مورد از اعزام‌های اورژانسی به انواع بیماری‌ها اختصاص داشته که در این بین، ۹۳۴ مورد مربوط به بیماری‌های قلبی و ۶۴۷ مورد مربوط به بیماران تنفسی بوده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تأکید کرد: نیروهای اورژانس این استان به صورت تمام وقت و با حداکثر ظرفیت در خدمت مردم کردستان هستند و در لحظه‌های حساس و بحرانی، در کنار بیماران و حادثه‌دیدگان ایستاده‌اند.

وی تاکید کرد: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت نیاز فوری به خدمات اورژانس، تنها از طریق تماس با شماره ۱۱۵ اقدام کنند و از ایجاد مزاحمت تلفنی که جان دیگران را به خطر می‌اندازد، پرهیز داشته باشند.

کد خبر 878765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.