محمد عباسی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به نتایج بررسیهای میدانی مبنی بر بینظمی در تردد اتوبوسها و زمانهای انتظار طولانی که گاهی اوقات بیش از ۲۰ دقیقه به طول میانجامید، اظهار کرد: بررسی این موضوعات بهعنوان دلایل اصلی کاهش استقبال شهروندان از حملونقل عمومی در دستور کار بود و بخش قابلتوجهی از شهروندان با انتقاد از نبود امکان برنامهریزی برای دسترسی به اتوبوسها، آنها را به سمت استفاده از خودروهای شخصی سوق میداد.
وی با تشریح راهکارهای اجراشده توسط حوزه معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری قم بهمنظور رفع این معضل و انتظام بخشی به سرفاصله اتوبوسها در خطوط مختلف سطح شهر، افزود: با تمرکز بر نظمبخشی به زمانبندی حرکت ناوگان اتوبوسرانی، در بسیاری از خطوط موفق شدیم فواصل انتظار را به شکل قابلتوجهی کاهش دهیم. این نظم، اعتماد مردم را بازگرداند.
مدیرکل مهندسی و امور اجرایی حملونقل و ترافیک شهرداری قم اقدامات مکمل را گام بعدی در زمینه حل این معضل عنوان و تصریح کرد: برای اینکه شهروندان مجبور نباشند زمانی نزدیک به ۱۵ دقیقه را در ایستگاه منتظر بمانند، سامانههای هوشمند اطلاعرسانی آنلاین در قالب برنامههای موبایلی، پیامک، تماس تلفنی، کدهای دستوری و درگاه اینترنتی راهاندازی شد تا مسافران از زمان دقیق رسیدن اتوبوس مطلع شوند.
عباسی از نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری قم خبر داد و گفت: به موازات افزایش نظم، کیفیت سرویسدهی نیز ارتقا داده شد و بهسازی و بازسازی ناوگان از جمله تعویض صندلیها، سرویس و فعالسازی دستگاههای تهویه مطبوع، استانداردسازی فضای داخلی اتوبوسها نیز انجام شد تا مسافران با آرامش بیشتری سفر کنند.
وی با بیان اینکه آمار رضایتمندی مسافران نسبت به سالهای گذشته رشد چشمگیری داشته است، تاکید کرد: این موفقیت، نتیجه تلاش همکاران در بخشهای عملیاتی و فنی معاونت حملونقل و ترافیک و سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم است که با دلسوزی برای ارتقای سطح سرویسدهی به حملونقل عمومی قم تلاش کردهاند و در این زمینه اجرای برنامههای دیگر باقدرت در حال انجام است.


نظر شما