به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسمزاده امروز _چهارشنبه بیستوهشتم خرداد_ در برنامه رادیویی «بیواسطه با مردم» اظهار کرد: در شرایط ویژهای به سر میبریم و مردم صبوری، مقاومت و روحیه حماسی خوبی دارند، در این راستا خدمت تمام همکارانم در شهرداری در بخشهای مختلف از جمله سازمان آتشنشانی، خدمات شهری و حملونقل و ترافیک خداقوت عرض میکنم، چراکه این روزها تمام نیروها کار مضاعف انجام میدهند تا مردم از امنیت و آرامش برخوردار باشند.
وی با بیان اینکه تمام همت نیروهای شهرداری صرف این میشود که مردم لحظات همراه با آرامش را سپری کنند، افزود: شرایط فعلی به ما تحمیل شده است و باید مقاومت و صبوری به خرج دهیم، امیدوارم روزهای آینده روزهای خوبی باشد.
شهردار اصفهان تصریح کرد: در جنگی که به ما تحمیل شده دو جبهه فعال داریم؛ یکی جبهه نظامی که دلاور مردان سپاه و ارتش مشغول هستند و با استفاده از فناوریهای تولید داخل، دشمن متجاوز را به سزای خود میرسانند و جبهه دیگر جبهه روانی است که در این مورد تمام مردم هدف دشمن هستند، مردمی که تجربه هشت سال جنگ تحمیلی دارند آبدیده هستند، اما نسل نوجوانان و جوان باید بسیار هوشیار باشند و در بازی روانی دشمن قرار نگیرند.
قاسمزاده با تاکید بر اینکه بهطور قطع از این جنگ سربلند بیرون خواهیم آمد، گفت: با همدلی که میان ملت وجود دارد، پیروز جنگ خواهیم بود، نوجوانان و جوانان باید در این برهه تاریخ نقشآفرینی داشته باشند و برای همیشه به خود ببالند که در دفاع از کشور خود نقش مؤثری ایفا کردند.
سوال شهروندان و پاسخ مسئولان
بخش دیگر این برنامه به پرسش شهروندان و پاسخ مدیران شهری اختصاص یافت.
بهرهبرداری از حلقه چهارم ترافیک موجب رفع مشکل ترافیکی محور جی میشود
شهروند: متروی شرق به غرب اصفهان که معبر مسافران باغ رضوان، میدان ترهبار و دانشگاه آزاد است، در چه وضعیتی قرار دارد؟
علی قاسمزاده، شهردار اصفهان: برای قطار شهری سه خط مصوب داریم که یکی اجرا و بهرهبرداری شده، خط دو در حال اجرا و خط سه مصوب است، اما هنوز اجرای آن آغاز نشده است؛ در هیچکدام از این سه خط محور شرق به غرب تعریف نشده است، البته پیشبینی شده محوری بهصورت نقطهچین از میدان امام علی (ع)، آنتی برای شرق اصفهان انشعاب گرفته شود که در حال حاضر در اولویت قرار ندارد.
درباره جلوگیری از ورود کامیونها به این محور، با بهرهبرداری از حلقه چهارم ترافیکی در محور جی، مشکل ترافیکی این قسمت رفع خواهد شد.
سعید ساکت، معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان: در محور غرب به شرق از احمدآباد تا خیابان همدانیان روزانه حدود ۲۳ هزار خودرو در تردد هستند و از شرق به غرب این محور حدود ۱۹ هزار خودرو تردد دارند.
از خیابان همدانیان تا خوراسگان از غرب به شرق حدود ۱۳ هزار خودرو و به همین میزان از شرق به غرب تردد دارند، اگر در نظر بگیریم هر خودرو حدود ۱.۵ نفر سرنشین دارد، روزانه حدود ۱۰۰ هزار نفر در این محور تردد میکنند.
احداث خط بیآرتی در این محدوده در جابهجایی و خدمترسانی بخشهای مختلف بسیار مؤثر است، در حال حاضر سه خط مصوب داریم که طول خط اول ۲۰ کیلومتر، خط دوم ۲۴.۵ کیلومتر و خط سوم ۹ کیلومتر از میدان آزادی بهسمت پل اندیشه با هشت ایستگاه است.
درباره محوری که بهصورت آنتنی پیشبینی شده، در فرایند مطالعات هستیم، در این راستا یک ضابطه مطالعاتی وجود دارد که کل نظام جامع حملونقلی را براساس ضابطه ۳۱۴ مطالعه میکند و در مراحل نهایی هستیم و مطالعات جامع ترافیک پس از سالها در سال جاری به نتیجه میرسد.
ضابطه ۷۷۷ مسیرهای ریلی را بررسی میکند، در این ضابطه امکان احداث مسیرهای جدیدی که از خطوط قبلی مصوب میشوند وجود دارد، حتی پیشنهاد دیگری وجود دارد که در ضوابط نهایی امتداد خط سوم بتوانیم خطی پیشبینی کنیم که از میدان آزادی بهطرف لاهور و میدان لاله برود.
تا پایان خرداد پایدارسازی برق چراغهای راهنمایی انجام میشود.
آغاز احداث خیابان سردار چنگانی پس از پایان فعالیت شرکتهای تاسیساتی
شهروند: طرح خیابان سردار چنگانی قرار بود در طرح تبدیل به خیابان شود، اما همچنان اقدامی انجام نشده است.
علی قاسمزاده، شهردار اصفهان: این مکان معطل شرکتهای تاسیساتی بود تا زیرساختها را اجرا کنند تا پس از آن شهرداری برای احداث خیابان ورود کند، به مناقصه گذاشته و پیمانکار انتخاب شده است.
هوشنگ نظریپور، مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان: خیابان سردار چنگانی از یک سمت محدوده قانونی و از سمت دیگر حریم شهر میشود. برای اجرای طرح این خیابان پایان سال گذشته پیمانکار انتخاب شد که با شکایت اداره آب منطقهای روبهرو شدیم، مشکل رفع شد، اما مورد دیگر مربوط به تأسیسات دانشگاه آزاد و پساب بود که تا ۲۰ روز آینده انجام میشود و پس از آن کار را آغاز میکنیم، البته بهسمت محله سمسور حدود یک کیلومتر آسفالت انجام شده است و اگر کار ایستگاه پمپاژ دانشگاه آغاز به پایان برسد، شهرداری اقدامات عمرانی را آغاز میکند.
سامانه پرداخت عوارض خودرو روی نرمافزار «اصفهان من» بارگذاری میشود
شهروند: سالهای قبل برای پرداخت عوارض خودرو از سامانه اصفهان من استفاده میکردیم، اما در حال حاضر باید به دفاتر خدماتی مراجعه میکنیم که هزینه زیادی بهعنوان کارمزد دریافت میشود.
علی قاسمزاده، شهردار اصفهان: این خدمت و سایر خدماتی که قرار است بر این برنامه کاربردی قرار گیرد، آماده است و تیر سال جاری رونمایی خواهد شد؛ از جمله اشکالاتی که برطرف شده پرداخت عوارض است، مشکلات فنی رفع شده و این خدمت رونمایی میشود.
نادر آخوندی، مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان: نرمافزار اصفهان من با سیستم قدیم کار میکرد و عوارض با احتساب عوارض آلایندگی هوا دو برابر حساب میشد، از اینرو سامانه را قطع کردیم، با وزارت کشور هماهنگ کردیم، آدرس سامانه جدید را دریافت کردیم تا در روزهای آینده اصفهان من با سامانه جدید سرویسدهی را آغاز کند و عوارض مضاعف دریافت نشود.
آزادسازی دو ملک خیابان بازارچه، منتظر دستور دادستان
شهروند: جنوب خیابان بازارچه بهخاطر وجود دو مغازه بلاتکلیف مانده است، همچنین تپه موجود در خروجی این خیابان مشهور به تپه اشرف مشکل ایجاد کرده است.
علی قاسمزاده، شهردار اصفهان: تپه اشرف مکان تاریخی است و باید محفوظ نگه داریم، همچنین بخش عمده خیابان بازارچه سال گذشته آزاد شده و این دو مغازه مانده بود.
حمید عصارزادگان، مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان: ۳۰ پلاک در خیابان وجود داشته که ۲۸ پلاک آزاد شده، دو پلاک دیگر ماده ۸ شده و پس از تعیین قیمت مبلغ آن به حساب دادگستری واریز شده و منتظر دستور دادستان هستیم، بعد از انتقال سند دو ملک آزاد میشود، اگر زمینها مشکلاتی همچون موارد میراثی نداشته باشد، پس از انتقال سند آزادسازی انجام میشود.
تبدیل رفیوژ میانی خیابان حمزه به پاتوق شهری بررسی میشود
شهروند: در رفیوژ میانی خیابان حمزه اصفهانی شمالی فضای مناسبی وجود دارد، آیا میتوان این مکان را همچون خیابان ابوالحسن اصفهانی به پاتوق شهری تبدیل کرد؟
علی قاسمزاده، شهردار اصفهان: ورودی خیابان ابوالحسن اصفهانی از خیابان گلزار و گردش بهراست شریف واقفی است و ورودی حمزه از سمت خیابان پروین و جی است، بنابراین باید حجم خودروهایی که وارد این دو خیابان میشود را بررسی کرد، بههرحال باید امکان فنی این طرح توسط تیم فنی سنجیده شود.
حمید عصارزادگان، مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان: بررسی دقیق انجام میشود، اگر امکان آن وجود داشته باشد، با همکارانم در سازمان عمران و طراحی به جمعبندی میرسیم، بسیاری از پروژههای شهرداری در فصل بودجهریزی از نظرات مردمی ایده گرفته میشود.
شهروند: در رابطه با معضل ترافیک باغ فردوس تاکنون بارها به شهرداری منطقه ۱۳ نامه زدهایم، حتی خودروهای امدادرسان نیز در ترافیک میمانند، اگر خیابان شهید موسویان احداث شود، مشکل این خیابان رفع میشود.
علی قاسمزاده، شهردار اصفهان: مداخلات مختلفی توسط حوزه حملونقل، مدیریت منطقه و مدیریت ناژوان داشتهاند، اما هنوز مشکل رفع نشده است، بهتازگی جلسهای داشتیم که برای پیادهراهسازی معابر منتهی به ناژوان پیشنهاداتی ارائه شد که اگر این اتفاق بیفتد، از حجم ترافیک کاسته میشود، املاکی شناسایی شده که باید آزادسازی شود و پارکینگها در مداخل ورودی احداث شود.
جواد کشانی، مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان: ۷۰۰ متر ابتدایی خیابان باغ فردوس در منطقه ۱۳ قرار دارد، در منطقه ۱۳ برای مدیریت ترافیک این خیابان برنامههای کوتاه مدت از جمله تجهیز تابلوهای ترافیکی، میانمدت استفاده از مسیرهای جایگزین که بخشی از ترافیک به سایر محورها منتقل شده است.
ضلع شمالی گذر اصلی شهید موسویان که در ناژوان قرار دارد، باید آزادسازی شود، این مکان اراضی کشاورزی وجود دارد که بهصورت قطعه قطعه میان مالکان تقسیم شدیم و مدارک مالکیت درستی ندارند،
بارها از شهروندان تقاضا کردیم که در منطقه حضور پیدا کنند، حق و حقوق آنها بهصورت کامل پرداخت میشود، اگر مشارکت اهالی نباشد، نمیشود اقدامی انجام داد.
املاکی شناسایی شده که در محدوده ناژوان است و تعدادی آزادسازی شده است، ملزم هستیم برپایه برنامهریزی حرکت کنیم، گذر شهید رسول موسویان باید آزادسازی شود.
نظر شما