به گزارش خبرگزاری ایمنا، پایگاه اطلاع رسانی آیت الله محیالدین حائری شیرازی، بخشی از صحبتهای این عالم ربانی در سال ۱۳۶۵ از پیش بینی ایشان در رابطه با تقابل ایران و اسرائیل را منتشر کرد. در این سخنرانی که در جمع سپاهیان استان اصفهان بوده به ولایت اهل بیت (ع) نسبت به مسلمانان خالص و ولایت یهود برای مسلمانان ناخالص پرداخته شده.
آیتالله حائری شیرازی در این سخنرانی، با نگاهی ژرف و آیندهنگر، به ترسیم آینده جهان اسلام و جایگاه انقلاب اسلامی ایران در نبرد نهایی دو ولایت بزرگ پرداخته. او سخنانش را با جملهای هشدارآمیز آغاز کرد: «سرنوشت انقلاب را برایتان بگویم…»
ایشان تصریح میکند که در عالم، تنها دو ولایت اصلی در حال شکلگیری و تقابل هستند: یکی ولایت اهلبیت (ع) که مخصوص مسلمانان خالص است و دیگری ولایت یهود که بر مسلمانان ناخالص سیطره دارد. آیتالله حائری شیرازی این دو را قطبهای در حال رشد میداند و میگوید:
«هر دوی این ولایتها در حال رشد هستند و باید هم رشد کنند. ببینید چه میخواهم بگویم! در اینطرف، ولایت امام دارد سر بلند میکند. در آنطرف هم ولایت اسرائیل دارد سر بلند میکند. در این وسط، کسانی هستند که باید یا جذب این بشوند یا جذب آن بشوند. اگر هنوز جذب نشدهاند، بهخاطر این است که این دو ولایت هنوز بهاندازه کافی به رشد نهایی خودشان نرسیدهاند. اسرائیل هنوز به رشد نهایی خودش نرسیده است. نهضت امام هم هنوز به رشد نهایی خودش نرسیده است.»
در تحلیل ایشان، کسانی که امروز با مسیر امام مخالفت دارند، بهطور طبیعی سر از جبهه مقابل درمیآورند:
«کسانی که با امام مخالفت میکنند، اینها میمانند تا اینکه بالاخره از زیر پرچم اسرائیل سر دربیاورند! چون در عالم، دو ولایت بیشتر نخواهد بود. منتها این دو ولایت، هنوز به حد کافی بزرگ نشدهاند. در آینده، وقتی این دو کاملاً رشد بکنند، با یکدیگر رودررو خواهند شد؛ یعنی دیگر هیچ مملکتی، بین نهضت امام و اسرائیل واسطه و فاصله نخواهد بود.»
او درسال ۶۰ وضعیت منطقه را گذرا دانسته و معتقد است کشورهایی مانند سوریه و لبنان که فعلاً نقش واسطه دارند، کنار خواهند رفت و در این رابطه میگوید:
«الان سوریه و لبنان واسطه هستند. در آینده، حکومت اسلامی و اسرائیل مستقیماً با هم اصطکاک پیدا خواهند کرد؛ یعنی ولایت اهلبیت (ع) یک طرف، یهود هم یک طرف! تمام کسانی که نمیتوانند زیر بار یهود بروند، میبینند که چارهای جز قبول ولایت اهلبیت (ع) ندارند. آنوقت، اهلبیت (ع) رشد میکنند. در این وضعیت است که تمام جوامع، جز یهودیصفتان، سراغ امام زمان (ع) میآیند و این مقدمۀ ظهور امام زمان (ع) خواهد شد.»
در ادامه، آیتالله حائری با استناد به متون دینی و روایی، ریشهدار بودن این تقابل را توضیح میدهد. او پاسخ به این پرسش که «چرا یهود در برابر «ولایت اهلبیت (ع)» قرار گرفته است» این گونه روشن میکند:
«شما میپرسید: چرا یهود، قطب مقابل ولایت اهلبیت (ع) است؟ در روایت داریم کسانی که با اهلبیت (ع) مخالفت کنند و بغض ایشان را داشته باشند، یهود این امتاند.»
برای توضیح بیشتر، او به خطبه حضرت زینب کبری (س) در کوفه اشاره میکند و آن را اینگونه با آیات قرآن درباره یهود تطبیق میدهد:
«زینب کبری (ع) در همین ایام محرم و صفر، در کوفه صحبت کرد. حضرت به اهل کوفه گفت: ضربت علیکم الذلة و المسکنة! یعنی همانچیزی را که قرآن به یهود نسبت داده، حضرت خطاب به کوفیان میگوید! اینجا مقصود از کوفیان، تنها اهل کوفه نیست. کوفه در آن روز، نمونهای بوده برای تمام کسانی که امام حسین (ع) را ترک کردند. قرآن به یهود گفت: (ضُرِبَتْ عَلَیْهِمُ الذِّلَّةُ وَ الْمَسْکَنَةُ وَ باؤُ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ) و زینب کبری هم خطاب به کسانی که امام حسین (ع) را تنها گذاشتند، چنین گفت.»
در بخش پایانی، آیتالله حائری این خط را تا عصر حاضر امتداد میدهد و ولایت فقیه را تجلی معاصر ولایت اهلبیت (ع) معرفی میکند. به باور او، هر کس که آن را نپذیرد، در نهایت به ولایت یهود خواهد رسید:
«امروزه هم، ولایت فقیه، همان تجلّی ولایت اهلبیت (ع) است؛ آنهایی که ولایت فقیه را نپذیرفتند، ولایتشان به ولایت یهود منتهی خواهد شد!»
و در جمعبندی، چشمانداز آینده انقلاب را چنین ترسیم میکند:
«سرنوشت این انقلاب را برایتان گفتم تا اگر سختیها و فشارهایی پیش آمد، بدانید کسی که بناست در صف اهلبیت (ع) باشد را تحت فشار قرار میدهند. این شخص اگر به درد اهلبیت (ع) نخورد، به صف دشمنان ایشان ملحق خواهد شد. در مقابل هم، بسیاری افراد از صف دشمنان بیرون میآیند و به صف شما میپیوندند. بدانید که صف انقلاب، این است و این مشکلات را دارد تا زمانی که جلوه پیدا بکند.»


نظر شما