امیرعباس رحمتی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سازمان عمران شهرداری اصفهان این روزها به صورت مستمر و جدی در حال انجام عملیات اجرایی در پروژه عظیم رینگ چهارم شهر اصفهان است که بهعنوان یکی از ابر پروژههای کلانشهر اصفهان، اهمیت و تأثیر بسزایی در بهبود وضعیت ترافیکی و حملونقل شهری دارد.
وی افزود: این پروژه شامل احداث بخش بزرگی از رینگ چهارم یا همان رینگ حفاظتی شهر است که در مناطق مختلف شهر به ویژه منطقه ۱۵، منطقه ۴ و منطقه ۶ اجرا میشود.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با اشاره به جزئیات فنی پروژه تاکید کرد: حدود چهار کیلومتر از رینگ چهارم در منطقه ۱۵ که بخش عمده آن به صورت زیرگذر طراحی شده، هماکنون در حال تکمیل است و علاوه بر این، هفت کیلومتر در منطقه ۴ و سه کیلومتر در منطقه ۶ از این رینگ ترافیکی در دست اجرا است.
رحمتی گفت: مجموع هزینه پیشبینی شده برای تکمیل این پروژه عظیم بالغ بر ۲,۲۵۰ میلیارد تومان است که پس از اتمام، مسیرهای جدیدی با کیفیت بسیار بالا و استانداردهای روز در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
وی با تاکید بر ابعاد بزرگ پروژه ادامه داد: حجم عملیات عمرانی انجام شده در این پروژه بسیار قابل توجه است و میتوان آن را در حد یک مگاپروژه در سطح کشور دانست که به عنوان نمونه، حدود ۹۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری و ۳۰۰ هزار متر مکعب خاکریزی انجام شده است، همچنین عملیات بتنریزی به میزان حدود ۸۰ هزار متر مکعب صورت گرفته و بیش از ۵۰۰۰ تن میلگرد در احداث پلهای واقع در بخش ابتدایی پروژه بهکار رفته است.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با اشاره به روند اجرایی کار تصریح کرد: فعالیتهای عمرانی به صورت شبانهروزی و با تمام توان ادامه دارد و در حال حاضر عملیات آسفالتریزی با اجرای روکش آسفالت سربار در دستور کار قرار دارد تا آسفالت نهایی با کیفیت و عمر مفید بالا به بهرهبرداری برسد.
رحمتی گفت: هدف اصلی ما ایجاد مسیری ایمن و استاندارد است که ارتباط شمالی-جنوبی شهر اصفهان را در بخش شرقی این کلانشهر به شکل قابل توجهی کوتاهتر کند.
وی افزود: اجرای این پروژه بدون ایجاد اختلال جدی در ترافیک عبوری مردم انجام شده است و با همکاری و پشتیبانی مناطق ۱۵، ۱۰، ۶ و ۴، عملیات اجرایی با کمترین نارسایی در تردد شهروندان صورت گرفته و ترافیک به صورت مستمر و روان در جریان بوده است.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات ایمنسازی پروژه گفت: نصب نردههای ایمنی و اجرای روکش آسفالت همزمان با سایر مراحل اجرا در حال انجام است تا پروژه با کیفیت مطلوب و هزینه مناسب به اتمام برسد و در اختیار مردم قرار گیرد.
رحمتی با اشاره به پشتیبانی مجتمع تولیدی صفه اظهار داشت: این مجتمع تولیدی نقش مهمی در تأمین مصالح پروژه داشت و توانست با تولید ۸۰ هزار متر مکعب بتن و ۱۸۰ هزار تن آسفالت، پشتیبانی لازم را از پروژه و مردم فراهم کند تا بتوانیم این مسیر حیاتی را با کیفیت عالی به بهرهبرداری برسانیم.
نظر شما