ارتقای کیفیت آموزش با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین ضروری است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره لزوم ارتقای کیفیت آموزش با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین گفت: معلم نسل آلفا باید توانایی به‌روزرسانی دانش خود، تطبیق با فناوری‌های نوین و نیازهای متغیر دانش‌آموزان را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا نظریان در گردهمایی سرگروه‌های آموزشی استان با اشاره به اینکه امروزه دانش‌آموزان در دنیای دیجیتال و انفجار اطلاعات رشد کردند و سبک‌های یادگیری متفاوتی دارند، اظهار کرد: معلمان باید روش‌های آموزشی را بر مبنای مخاطب شناسی تنظیم کنند، چراکه تکیه صرف بر روش‌های سنتی، ما را از مسیر اثربخشی دور خواهد کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های خاص دانش‌آموزان نسل آلفا، افزود: برای تربیت و آموزش نسل آلفا، معلمان باید به پنج شاخص کلیدی استفاده هوشمندانه از فناوری‌های نوین، ابزارهای دیجیتال، پلتفرم‌های آنلاین، نرم‌افزارهای آموزشی و هوش مصنوعی مجهز و همگام شود تا یادگیری را برای دانش‌آموزان که در دنیای دیجیتال رشد کردند، جذاب و اثربخش کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه دانش‌آموزان نسل آلفا به محتوای بصری و داستان‌گونه نیاز دارند، تصریح کرد: معلم با بهره‌گیری از تصاویر، ویدئوها و فعالیت‌های تعامل باید مفاهیم پیچیده را ساده و دلنشین ارائه دهد.

نظریان نقش تسهیل‌گر و راهنمای معلم را به جای انتقال دهنده صرف اطلاعات ایفا مهم ارزیابی کرد و گفت: در عصر فناوری‌های نوین باید به دانش‌آموزان بیاموزیم چگونه اطلاعات را کشف، تحلیل و صحت‌سنجی کنند تا تفکر انتقادی و مهارت‌های فراشناختی را در آن‌ها تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه مهارت‌های خلاقیت، تفکر انتقادی، همکاری و ارتباط مؤثر در قرن بیست‌ویکم حائز اهمیت است، اظهار کرد: معلمان باید فضایی ایجاد کند که دانش‌آموزان این مهارت‌های نرم را که برای آینده آن‌ها حیاتی است، در خود پرورش دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره لزوم ارتقای کیفیت آموزش با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، تطبیق روش‌های تدریس با نیازهای نسل جدید دانش‌آموزان و رهایی از روش‌های سنتی، عنوان کرد: معلم نسل آلفا باید توانایی به‌روزرسانی دانش خود، تطبیق با فناوری‌های نوین و نیازهای متغیر دانش‌آموزان را داشته باشد تا همواره یک گام جلوتر از زمان حرکت کند.

نظریان با اشاره بر هدف‌گذاری برای ارتقای حداقل یک درجه‌ای کیفیت آموزش در سال تحصیلی آینده، گفت: در این مسیر در پی تغییر واقعی در نگرش، بینش و رفتار دانش‌آموزان هستیم و باور داریم که این هدف تنها با تلاش جمعی و بهره‌گیری از ظرفیت سرگروه‌های آموزشی محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نهضت توسعه عدالت آموزشی و کیفیت‌بخشی به آموزش از برنامه‌های اصلی دولت است که این مباحث از نهاد ریاست جمهوری تا کف کلاس‌های درس مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر 874282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.