به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدحسن مردانی امروز _چهارشنبه بیستویکم خرداد _ در سیوسومین نشست کمیته ارتباطات و امور بینالملل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران که با هدف تبادل تجربه و همافزایی میان مدیران کل ارتباطات کلانشهرها برگزار شد، با بیان اینکه شهرداری اصفهان طی سالهای گذشته در دو نقطه مهم یعنی شهر کربلا و پایانه مرزی چذابه به زائران اربعین خدمترسانی کرده است، اظهار کرد: فعالیتهای رسانهای این شهرداری در قالب قرارگاه اطلاعرسانی ستاد اربعین ساختاریافته و هدفمند شده است.
وی افزود: تلاش شده است در قالبی مشابه با ستاد خدمات سفر، کمیتههای مشخص با مسئولیتهای روشن در ستاد اربعین تعریف شود؛ یکی از این کمیتهها، «کمیته اطلاعرسانی ستاد اربعین شهرداری اصفهان» است که فعالیتهای رسانهای و تبلیغی را ساماندهی میکند.
رئیس اداره برنامهریزی رسانهای شهرداری اصفهان با اشاره به ارائه خدمات اربعین در قالب موکب رسمی ثبتشده با عنوان «موکب مسلمبنعقیل»، تصریح کرد: این موکب در وزارت کشور ثبت شده و دارای شعار هویت بصری و رسانهای مشخصی است؛ قرارگاه اطلاعرسانی نیز ذیل این موکب فعالیت میکند و اقدامات متنوعی را در قالب پنج گام رسانهای به انجام رسانده است.
مردانی نخستین گام این اقدامات را تبلیغات محیطی دانست ادامه داد: تبلیغات محیطی در نقاط کلیدی مرز چذابه، شهر کربلا و مسیرهای مرتبط با خدمترسانی شهرداری اصفهان از جمله خیابان روضتینن، میدان حر، شارع امام حسین (ع)، شارع شهدا و شارع آیتالله قزوینی اجرا شده است؛ این تبلیغات دربرگیرنده اطلاعرسانی درباره ستاد اربعین و ترویج فرهنگ شهروندی و رعایت بهداشت و نظم در مسیر پیادهروی بوده و به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی طراحی و نصب شدهاند، همچنین در شهر اصفهان بهویژه پایانههای مسافربری از این فضا برای ایجاد انگیزه و شور زیارت اربعین استفاده شده است.
وی گام سوم این فرایند را برگزاری رویدادهای شهری عنوان کرد و گفت: آئین رسمی بدرقه خادمان در گلستان شهدای اصفهان و برگزاری آئینهای معنوی نغمهخوانی و جاروزنی در شهر کربلا پیش از آغاز فعالیتهای خادمان از جمله اقدامات فرهنگی در راستای روحیهبخشی، تقویت انسجام خادمان و تقویت بُعد معنوی خدمترسانی بوده است.
رئیس اداره برنامهریزی رسانهای شهرداری اصفهان با اشاره به گام چهارم این روند خاطرنشان کرد: جریانسازی رسانهای حول محور خدمترسانی مردمی به زائران از اولویتهای اصلی قرارگاه اطلاعرسانی ستاد اربعین بوده است؛ هدف این بود که اربعین تنها بهعنوان یک رویداد حاکمیتی معرفی نشود، بلکه بهعنوان جلوهای از مشارکت اجتماعی، همدلی و حرکت مردمی در رسانهها و افکار عمومی منعکس شود.
مردانی شبکهسازی و تبادل تجربه میان گروههای مختلف دخیل در راهپیمایی اربعین حسینی اعم از هیئات، ائمه جمعه و جماعات و اصحاب رسانه را پنجمین گام از این پویش بزرگ رسانهای برشمرد و گفت: نشست کمیته ارتباطات و امور بینالملل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران نیز فرصت مغتنمی برای هماندیشی و بهرهگیری از تجارب شهرهای مختلف بهویژه در عرصه فعالیتهای فرهنگی و رسانهای در رویدادهای ملی و فراملی همچون اربعین حسینی است.




نظر شما