محمدرضا انگشتباف در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اهمیت مترو برای کلانشهر قم اظهار کرد: قم به عنوان یکی از شهرهای مهم مذهبی و علمی کشور با چالشهای ترافیکی روبهرو است.
وی افزود: مترو نهتنها مشکل ترافیک را کاهش میدهد، بلکه به بهبود کیفیت هوا و صرفهجویی در مصرف سوخت کمک میکند.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه سال گذشته گامهای بلندی در این پروژه برداشته شد، خاطرنشان کرد: مجوز انتشار ۱۹ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت دریافت شد و در بخش عمرانی نیز پیشرفتهای خوبی داشتیم، دو ایستگاه آماده مسافرگیری شده و چهار ایستگاه دیگر به صورت عبوری تکمیل شده است.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از نصب ۱۶ دستگاه پلهبرقی و ۶ دستگاه آسانسور در ایستگاههای مختلف خبر داد و گفت: تأمین ناوگان در مراحل نهایی است و برای نصب سیستم سیگنالینگ قرارداد بسته شده است.
انگشتباف مهمترین چالشهای پروژه را تأمین مالی، تملک اراضی و تأخیر در واردات تجهیزات دانست و تصریح کرد: با وجود دریافت مجوز اوراق مشارکت، جذب منابع زمانبر بود، همچنین تحریمها بر تأمین بعضی تجهیزات تأثیر گذاشت.
وی با بیان اینکه هدف نهایی راهاندازی مترو به عنوان یک سیستم حملونقل پایدار است، گفت: امیدوارم در سال جدید فاز نخست مترو را بهطور رسمی به بهرهبرداری برسانیم تا گامی بزرگ در بهبود حملونقل قم برداشته شود.
به گزارش ایمنا، خط یک متروی قم با ۱۴ ایستگاه از مسجد جمکران تا منطقه کامکار امتداد دارد و پس از تکمیل، تحول بزرگی در سیستم حملونقل این شهر ایجاد خواهد کرد.




نظر شما