به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، ناصر فتحی در نشست بررسی روند اجرای طرحهای نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی استان، اظهار کرد: این طرحها بر اساس نظام مسائل ۹ گانه آموزشی تدوین و برنامهریزی شدهاند.
وی با اشاره به اهمیت اجرای نهضت توسعه عدالت با هدف متوازن سازی امکانات آموزشی در استان اصفهان به ویژه مناطق محروم و کمتر برخوردار، تصریح کرد: تلاش کردیم براساس تعاریف و اجرای پروژههای متعدد در طراحی و اجرای این طرحها، اقتضائات منطقهای و اولویتهای محلی را لحاظ کنیم.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان میانگین پیشرفت فیزیکی پروژههای نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی استان را حدود ۴۳ درصد اعلام کرد و گفت: این امر نشاندهنده حرکت رو به جلوی مجموعه برای تحقق عدالت آموزشی در سراسر استان است.
وی با تشریح منابع مالی پیش بینی شده در قالب اطلس مالی طرحها، اظهار کرد: براساس تدوین اطلس منابع مالی برای هر شهرستان، اطلاعات مربوط به نحوه تأمین اعتبار از منابع مختلف در آن مشخص شده است.
فتحی ادامه داد: تاکنون پیشنهادات لازم توسط فرمانداران شهرستانها برای افزایش تعداد طرحها در حوزه نظام مسائل ارسال شده است که در حال بررسی دقیق و کارشناسی است تا طرحهای دارای توجیه فنی و اجتماعی با پیشبینی منابع مالی، در اولویت اجرای نوسازی قرار گیرد.
وی همافزایی دستگاهها را در روند اجرای طرحهای نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی استان اصفهان مهم دانست و خاطرنشان کرد: اجرای موفق این نهضت نیازمند همکاری نزدیک دستگاههای اجرایی، نهادهای محلی و مشارکتهای مردمی است، در این مسیر در تلاشیم با هماهنگی بیشتر، طرحهای در حال اجرا را در زمانبندی مقرر به پایان رسانده و شرایط مطلوب را برای تحویل مدارس جدید به دانشآموزان فراهم کنیم.


نظر شما