علی صالحی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حوزه تبلیغات و اطلاعرسانی نکات مهمی وجود دارد که باید همواره مدنظر قرار گیرد، از جمله این نکات میتوان به اثرگذاری، ضریب نفوذ، کیفیت انتقال پیام و تناسب آن با قالب و موضوعات مورد توجه مخاطبین اشاره کرد.
وی افزود: اگر این موضوعات بهدرستی و بهصورت همزمان لحاظ شود، مسئله بهینهبودن و بهرهور بودن ابزارها و روشهای تبلیغاتی نیز در اولویت قرار خواهد گرفت.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: در عرصه تبلیغات با یک موضوع کیفی روبهرو هستیم که نمیتوان بهصورت دقیق و کمی، کیفیت فعالیت یا اجرای آن را ارزشگذاری کرد، با این حال باید مجموعهای از شاخصها را مدنظر قرار داد تا بتوان تأثیرگذاری و بهرهوری را در کنار یکدیگر ارزیابی کرد.
صالحی تصریح کرد: در پاسخ به سوالاتی نظیر هزینه، ابعاد یا شیوه انجام تبلیغات باید گفت که این موارد بر اساس مصداق و شرایط موضوع متغیر هستند.
وی گفت: در دنیای امروز با توجه به تنوع رسانهها و ابزارهای انتقال پیام ضروری است که این ابزارها متناسب با شرایط و وضعیت بهدرستی انتخاب شوند؛ بخش قابل توجهی از تعاملات نیز توسط همین ابزارها و بازوهای تبلیغاتی صورت میگیرد و بسیاری از اتفاقات حول محور پیامهایی که از طریق این ابزارها منتشر میشود شکل میگیرد.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: ضروری است رویکردی قوی و بهروز نسبت به استراتژیهای تبلیغاتی و انتقال پیام داشته باشیم و شاخصهای مربوط به ابزارهای مؤثر، دارای ضریب نفوذ و تأثیرگذار را مدنظر قرار دهیم، همچنین باید تلاش کرد تا بهینه بودن و بهرهور بودن این ابزارها نیز مورد توجه قرار گیرد.
صالحی خاطرنشان کرد: آنچه در این فضای شدید و پرتراکم تبلیغاتی و رسانهای باید اولویت داشته باشد، این است که بتوانیم پیام خود را به بهترین نحو ممکن به مخاطب منتقل کنیم و در این فضای شلوغ ارتباطات و تنوع پیامها و اطلاعات، جایگاهی در سبد مصرفی مخاطب پیدا داشته باشیم، بنابراین اگر با این نگاه به ابزارهای تبلیغاتی بنگریم، بهینهبودن، بهرهوربودن و اثرگذاری این ابزارها بهطور ملموسی قابل درک خواهد بود و در نتیجه متولیان امر میتوانند درباره انتخاب آنها تصمیمگیری دقیقتری داشته باشند.




نظر شما