به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا نظریان طی برگزاری وبینار نهضت توسعه عدالت آموزشی با اشاره بر اولویت این نهضت در برنامههای تحولی آموزش و پرورش، خواستار پیگیری هدفمند طرحها، استفاده بهینه از فرصت تابستان و توجه ویژه به کیفیت آموزشی شد.
وی با اشاره به مشارکت مردمی در اجرای نهضت توسعه عدالت آموزشی اظهار کرد: نهضت توسعه عدالت آموزشی با اتکا به مردم و ظرفیتهای درون و برونسازمانی در حال انجام است، بنابراین لازم است نظام مسائل آموزش و پرورش استان به طور دقیق احصا شود تا اقدامات ناظر بر حل مباحث واقعی باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره مصوبات استاندار برپایه تجهیز حداقل یک کلاس هوشمند در هر مدرسه، افزود: انتظار داریم این مصوبه توسط مسئولان مرتبط با جدیت پیگیری و اجرایی شود.
وی با اشاره به اینکه بررسی وضعیت نیروی انسانی در قالب ایجاد «اتاق وضعیت» در استان اصفهان انجام میشود، تصریح کرد: استمرار تأمین، ساماندهی و توانمندسازی منابع نیروی انسانی استان در قالب این طرح رصد خواهد شد.
نظریان نقش روابط عمومیها را در نهضت توسعه بسیار پررنگ دانست و گفت: لازم است که روابط عمومیها در خط مقدم ایجاد پویشها و جریانسازی رسانهای قرار گیرند و تکریم فعالان و مشارکتکنندگان نهضت نیز در دستور کار باشد.
وی با بیان اینکه تابستان فرصتی راهبردی برای ارتقای کیفیت آموزش است، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین، کیفیت بخشی از مهمترین مأموریتها است، بنابراین از فرصت تابستان باید برای توانمندسازی معلمان، تغییر در روشهای آموزش، اجرای طرح اجتماعات یادگیری و برنامههای ویژه برای پذیرفتهشدگان ماده ۲۸ بهرهبرداری شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح مدرسه تراز سند تحول افزود: حدود ۵۰ درصد مدارس استان تحت پوشش این طرح قرار دارد و آموزشهای لازم برای راهبران در دورههای ابتدایی و متوسطه ارائه شده است، چرا که معتقدیم هر اقدام آموزشی باید معطوف به نتیجه باشد.
وی درباره اهمیت مشارکت خیران در توسعه فضاهای آموزشی گفت: رؤسای مناطق طی برپایی جلسات منظم با خیران باید گزارشهای مؤثر ارائه دهند، در این مسیر نمونه موفق ناحیه چهار میتواند الگویی برای دیگر مناطق باشد.
نظریان توانمندسازی مدیران جدید را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مدیر مدرسه باید بر برنامه درسی ملی، اهداف دورههای تحصیلی، سند تحول بنیادین و فناوریهای نوین همچون هوش مصنوعی مسلط باشد، چرا که چنین دیدگاهی سبب فرایند راهبری مؤثر مدارس میشود.


نظر شما