بررسی راهکارهای تأمین مالی خط ۲ متروی اصفهان با حضور نماینده مردم در مجلس

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به بررسی راهکارهای تأمین مالی خط ۲ متروی اصفهان با حضور نماینده مردم در مجلس گفت: اراده‌ای کلان در سطح استان می‌تواند اجرای این قرارداد را تسهیل کند و همراهی نمایندگان بسیار مؤثر است.

سعید ساکت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری جلسه هیئت‌مدیره سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان که با حضور مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس دوازدهم و نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در محل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: هدف از این نشست بررسی موضوعات و راهکارهای تأمین مالی این ابر پروژه بود.

وی افزود: یکی از محورهای مهم این جلسه، بررسی فرایند تنفیذ قرارداد تجهیزات و ناوگان خط دو متروی اصفهان بود و خدمات طراحی، تأمین تجهیزات و قطعات یدکی، آموزش، حمل و نصب و راه‌اندازی تجهیزات و ناوگان این خط به همراه تأمین مالی، مباحث تخصصی متعددی را شامل می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به برق، سیگنالینگ، مخابرات، اسکادا، دپو، پله‌برقی، آسانسور و خرید ۴۲ رام قطار پنج واگنه اشاره کرد که همه این موارد مستلزم توجه و پیگیری ویژه است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با تأکید بر اهمیت نقش مدیران استانی و ظرفیت‌های ملی در پیشبرد پروژه گفت: اراده‌ای کلان در سطح استان می‌تواند اجرای این قرارداد را تسهیل کند و همراهی نمایندگانی همچون دکتر طغیانی بسیار مؤثر است.

وی با اشاره به نقش اثربخش معاونت مالی اقتصادی در تحقق فرایند این قرارداد مهم افزود: در این جلسه، گزارشی از روند تأمین مالی پروژه ارائه و مقرر شد کمیته‌ای ویژه برای پیگیری و مذاکره تشکیل شود و هر دو هفته گزارش اقدامات خود را با حضور دکتر طغیانی ارائه کند؛ همچنین ظرفیت‌های فرااستانی نیز از طریق نمایندگان مردم اصفهان پیگیری خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کنونی مترو، تأمین واگن‌ها برای ارائه خدمات بهینه است و قراردادها و وظایف تعیین شده برای تحویل واگن‌ها به دقت مورد بررسی قرار گرفت.

ساکت اضافه کرد: اجرای این پروژه نقش بسزایی در بهبود خدمات حمل‌ونقلی کلان‌شهر اصفهان دارد؛ برآوردها نشان می‌دهد با راه‌اندازی خط دو، در هر ساعت بیش از ۱۰ هزار کیلوگرم انواع آلاینده‌های هوا کاهش می‌یابد، بیش از ۱۲۰۰ ساعت تأخیر در شبکه حمل‌ونقل عمومی کاسته می‌شود و ۳۸ هزار کیلومتر از مسافت پیموده شده توسط خودروهای شخصی کم خواهد شد، همچنین پیش‌بینی می‌شود این خط روزانه بیش از ۲۱۲ هزار نفر را جابه‌جا کند.

وی با اشاره به بحث عاملیت مالی کنسرسیوم بانکی برای اجرای این پروژه گفت: مقرر شد پیگیری‌های چندجانبه برای عقد قراردادهای مالی با بانک‌های تجاری صورت گیرد.

ساکت ابراز امیدواری کرد: برگزاری این جلسه و تداوم تلاش‌های کارشناسی، روند اجرای پروژه را شتاب ببخشد و گام بلندی برای توسعه حمل‌ونقل شهری اصفهان باشد.

کد خبر 869319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
    1 0
    قطار شهری اصفهان شرکت های مترو اصفهان فقط به فکر پر کردن جیب خودشونن اصلا به فکر کار نیستن پروژها اصفهان اگه راهم بیفته دو سه سالی کار داره نازک کاریش
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۹
    0 0
    این مترو از مهترین هاست شاید مهترین پروژه باشه کل عظم باید روی این پروژه به کار گیری بشه