به‌رغم دستور استاندار اصفهان شاهد اقدام متناسب برای عنوان پایتخت گردشگری سال۲۰۲۵ نبوده‌ایم

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به‌رغم صدور دستور صریح استاندار اصفهان، بیش از یک ماه پیش، مبنی بر لزوم پیگیری جدی و بهره‌برداری حداکثری از این فرصت تاریخی، تاکنون شاهد اقدام متناسب و هماهنگ از سوی دستگاه‌های اجرایی استان نبوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد امروز _یکشنبه چهارم خرداد_ در صدوهفتادوششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکری با گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این عملیات بزرگ اظهار کرد: من و هم‌نسلانم روز سوم خرداد را به چشم ندیدیم، اما مرور خاطرات آن روزها، بدن انسان را به لرزه می‌اندازد. جان‌برکف بودن، ویژگی ذاتی شهدایی بود که با اخلاص و در مسیر فرمان الهی، خرمشهر را آزاد کردند.

وی با اشاره به انتخاب اصفهان به‌عنوان پایتخت گردشگری شهرهای آسیایی در سال ۲۰۲۵ افزود: این عنوان ارزشمند و کم‌نظیر، جایگاه فرهنگی، تاریخی و تمدنی اصفهان را در سطح قاره‌ای و جهانی برجسته می‌کند و فرصتی استثنایی برای معرفی ظرفیت‌های هنری، فرهنگی، تاریخی و گردشگری شهر محسوب می‌شود؛ فرصتی که ممکن است تا سال‌ها تکرار نشود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: به‌رغم صدور دستور صریح استاندار اصفهان، بیش از یک ماه پیش، مبنی بر لزوم پیگیری جدی و بهره‌برداری حداکثری از این فرصت تاریخی، تاکنون شاهد اقدام متناسب و هماهنگ از سوی دستگاه‌های اجرایی استان نبوده‌ایم.

نباتی‌نژاد با تأکید بر لزوم ورود همه‌جانبه نهادهای اجرایی گفت: از تمام دستگاه‌های اجرایی استان انتظار می‌رود با هماهنگی و همکاری با مدیریت شهری، اقدامات عملیاتی لازم را هرچه سریع‌تر آغاز کنند. این فرصت می‌تواند منجر به جذب گردشگر، سرمایه‌گذاری و ارتقای برند بین‌المللی اصفهان شود.

وی با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی عمومی اظهار کرد: در حوزه آگاهی‌بخشی به مردم نیز تاکنون اقدام جدی و مؤثری صورت نگرفته است. در شرایطی که این عنوان ملی و بین‌المللی ظرفیت بالایی برای مشارکت عمومی دارد، لازم است آگاهی‌رسانی گسترده‌ای در سطح شهر و استان انجام گیرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان از پیشنهاد استفاده تبلیغی از پیراهن تیم فوتبال سپاهان برای معرفی عنوان پایتخت گردشگری آسیایی خبر داد و گفت: پیشنهاد دادم پیراهن طلایی‌پوشان سپاهان به نام پایتخت گردشگری شهرهای آسیایی مزین شود و چهره‌های مشهور فرهنگی و ورزشی نیز به عنوان سفیران این پیام در سطح ملی و فراملی فعالیت کنند.

نباتی‌نژاد خاطرنشان کرد: در یک فراخوان محدود که طی روزهای اخیر منتشر شد، بیش از ۳۰۰ نفر از شهروندان پیشنهادها و ظرفیت‌های خود را به دبیرخانه اعلام کرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر این فراخوان به‌صورت گسترده منتشر شود و اعضای شورا و چهره‌های اثرگذار فرهنگی، هنری و ورزشی سفیران این پیام باشند، بدون تردید ده‌ها هزار نفر از مردم اصفهان در این مسیر مشارکت خواهند کرد.

کد خبر 869157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.